مقالات

نکات تافل: 5 توصیه برتر GlobalExam برای کسب نمره بالا

اگر می‌دانید که چرا باید آزمون تافل را بگذرانید، وقت آن است که آماده شدن برای آن را شروع کنید. با این حال، قبل از اینکه به سؤالات و دستورالعمل های تافل برای هر بخش بپردازیم، به برخی توصیه های کلی می پردازیم تا کاملاً برای امتحان آماده شوید.

با فرمت کلی آزمون آشنا شوید

برای جلوگیری از هرگونه غافلگیری در روز آزمون، ابتدا باید با آزمون تافل، تعریف، ساختار، الگوی هر بخش و غیره آشنا شوید. به این ترتیب، دقیقاً می‌دانید که در D-Day از شما چه انتظاری می‌رود!

امتیازی را که می خواهید کسب کنید انتخاب کنید

قبل از آزمون، نمره تافل مورد نظر خود را انتخاب کنید و مراحل لازم برای رسیدن به هدف خود را مشخص کنید. اطمینان حاصل کنید که انتظارات واقع بینانه را تعیین کرده و میزان زمان آماده سازی و سطح شروع خود را در نظر می گیرید.

از قبل آماده شوید

یادگیری زبان زمان می برد: برای شروع آماده شدن تا آخرین لحظه منتظر نمانید! برای آماده شدن از قبل، مطمئن شوید که اهداف هفتگی برای خود تعیین کرده و از قبل برنامه ریزی کنید. به این ترتیب در روز امتحان نیز اعتماد به نفس و آرامش بیشتری خواهید داشت. این مطمئناً در امتیاز شما نیز منعکس خواهد شد!

از مواد آموزشی با کیفیت بالا استفاده کنید

اولین مجله یا کتاب انگلیسی را که پیدا کردید در قفسه خود نبرید. اطمینان حاصل کنید که منابع انتخابی از کیفیت بالایی برخوردار هستند! برای مثال می توانید از معلم انگلیسی خود مطالبی را که توصیه می کند بپرسید. اینترنت همچنین مملو از بررسی ها و منابعی است که می توانید از بین آنها انتخاب کنید، به عنوان مثال، GlobalExam دارای بهترین منابع تافل در بازار است که قطعاً به شما کمک می کند تا امتحان خود را انجام دهید.

یادگیری غیرفعال و فعال را با هم ترکیب کنید

در حالی که کیفیت مهم است، تنوع نیز مهم است! مطمئن شوید که انواع مواد آموزشی را انتخاب کنید. به عنوان مثال می توانید از منابع آکادمیک مانند کتاب های دستور زبان و مواد آموزشی آکادمیک استفاده کنید.

وقتی می خواهید استراحت کنید، می توانید سریال تماشا کنید یا به پادکست های انگلیسی به زبان انگلیسی گوش دهید! به این ترتیب، یادگیری زبان انگلیسی را سرگرم کننده تر و تعاملی تر خواهید کرد!

اگر همچنان مشکل دارید، می توانید نگاهی به امتحانات زبان های دیگر بیندازید و شاید حتی آنها را با تافل مقایسه کنید، به عنوان مثال می توانید نگاهی به تفاوت های تافل و آیلتس بیندازید و ببینید که هر دو آزمون چگونه کار می کنند.

بخش ریدینگ تافل: چگونه کاملا آماده باشیم؟

می خواهید مهارت های خواندن انگلیسی خود را بهبود ببخشید اما نمی دانید از کجا شروع کنید؟ در اینجا چند نکته مفید برای ریدینگ TOEFL وجود دارد که می توانید از آنها برای آماده شدن کمک کنید!

نکته 1: تا جایی که ممکن است مطالعه کنید

برای اینکه روز امتحان خود را به طور کامل آماده کنید، باید متن هایی در موضوعات مختلف بخوانید. این شامل مطالب آکادمیک و غیر آکادمیک می شود.

مهمتر از همه، مطمئن شوید که هم در مورد موضوعات مورد علاقه شما و هم در مورد موضوعاتی که به شما علاقه ندارند مطالعه کنید! به این ترتیب می توانید دانش واژگان خود را تا حد امکان گسترش دهید.

به منظور تمرین بیشتر ظرفیت‌های خواندن خود، می‌توانید سؤالات اساسی برای آزمایش درک خود از یک متن نیز ایجاد کنید. سپس می توانید یک پاراگراف کوتاه از آنچه فهمیده اید بنویسید.

نکته 2: یاد بگیرید که چگونه متون مختلف سازماندهی شده و ساختار یافته اند

در طول امتحان، زمان محدودی خواهید داشت. از این رو، کارآمد بودن و یافتن سریع اطلاعات مورد نیاز بسیار مهم است!

برای تمرین، می توانید یک قطعه کامل را از ابتدا تا انتها بخوانید. سپس، به دنبال ایده های اصلی مقاله و همچنین جزئیات پشتیبانی باشید.

نکته شماره 3: آخرین اما نه کم اهمیت: تمرین باعث عالی می شود!

وقتی برای امتحان ریدینگ تمرین می کنید، طبیعی است که همه چیزهایی را که می خوانید متوجه نمی شوید. جای نگرانی نیست! آنچه مهم است این است که شما موضوعات کلی و استدلال را در انواع متون مختلف درک کنید.

بخش گوش دادن به تافل: بهترین راه های آمادگی

در این بخش، بهترین نکات شنیداری تافل را در اختیار شما قرار می دهیم که قطعاً به شما کمک می کند تا آزمون تافل را با موفقیت پشت سر بگذارید. پس با دقت گوش کن!

نکته شماره 1: اولین چیز اول: تا حد امکان به زبان انگلیسی گوش کنید

برای آشنایی با زبان انگلیسی، هیچ رازی وجود ندارد: باید تا حد امکان به آن گوش دهید! خبر خوب این است که شما گزینه های زیادی دارید. هنگام آشپزی یا مرتب کردن اتاق خود می توانید به پادکست گوش دهید. شما همچنین می توانید به موسیقی انگلیسی گوش دهید و به متن آن توجه کنید یا فیلم انگلیسی تماشا کنید!

نکته 2: با سبک های مختلف صحبت کردن آشنا شوید

در حالی که لهجه آمریکایی ممکن است ساده ترین باشد، اما مطمئن شوید که با لهجه های دیگر مانند انگلیسی، استرالیایی و ایرلندی نیز آشنا هستید! به این ترتیب، اگر در روز امتحان خود سبک های صحبت کردن یا لهجه های مختلف را بشنوید، کمتر متعجب خواهید شد.

نکته 3: برای درک موضوع کلی به کلمات و عبارات علامتی توجه کنید

در طول تست شنیداری خود، احتمالاً نمی توانید تک تک کلمات را درک کنید. آنچه مهم است این است که به دنبال عبارات و واژگانی بگردید که به شما درک کلی از موضوع در دست بدهد. برای تشخیص رابطه بین چندین ایده، می‌توانید به دنبال کلمات یا عباراتی باشید که آنها را به هم مرتبط می‌کند، مانند «در مقایسه»، «مثلا»، «بنابراین»، «به‌علاوه» و بسیاری موارد دیگر!

نکته شماره 4: بدانید قبل از آزمون چه انتظاری دارید

در حالی که باید لیسنینگ خود را تمرین کنید، آشنایی با ساختار خاص آزمون Listening نیز بخشی از آمادگی شما است. برای انجام این کار، به مقالات رسمی تافل لیسنینگ نگاهی بیندازید و به فرمت و سبک آن توجه کنید. به انواع سؤالات نگاهی بیندازید و سعی کنید به بهترین شکل ممکن به سؤالات پاسخ دهید.

به این ترتیب، در روز امتحان خود غافلگیر نخواهید شد!

نکته 5: تمرین کامل می‌شود: همین حالا شروع کنید!

همانطور که می دانید، یادگیری زبان فرآیندی است که نیاز به زمان و تعهد دارد. اگر هنگام تمرین برای تست شنیداری خود در ابتدا همه چیز را نمی فهمید، ادامه دهید! هرچه بیشتر تمرین کنید، اعتماد به نفس بیشتری به دست می آورید و مهارت های شنیداری خود را بدون اینکه متوجه شوید تقویت می کنید!

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا