مقالات

عادت های سالم از زبان متخصصان

متخصصان پزشکی در مورد سالم ترین عادات که هر کسی باید در زندگی داشته باشد، صحبت کرده اند. در اینجا این توصیه ها را برای شما گردآوری کردیم.

متخصص غدد: میوه های کامل بخورید

زمانی که یک پرتقال می خورید، میزان شکر موجود در یک پرتقال بسیار کمتر از شکر موجود در پرتقال فشرده است. به علاوه، فیبر را از خوردن یک پرتقال کامل دریافت می کنید. وقتی میوه‌های کامل را به جای نوشیدن آب می‌خورید، قند بسیار کندتر جذب می‌شود.

پزشک خانواده: همیشه چکاپ سالانه خود را انجام دهید

“اهمیت مراجعه به پزشک یک بار در سال را نمی توان نادیده گرفت. علیرغم اینکه یک پزشک هستم، هنوز هم سالی یک بار به پزشک مراقبت های اولیه خود مراجعه می کنم و آزمایش خون کامل انجام می دهم.

پزشک خانواده: یک برنامه صبحگاهی داشته باشید

«هر روز صبح قبل از خوردن صبحانه دعا می‌کنم، مدیتیشن می‌کنم و حرکات کششی انجام می‌دهم. برای من، این به تمرکز من کمک می کند و لحن روز را تنظیم می کند. من زمان زیادی را به صورت نشسته در محل کار می گذرانم، بنابراین کشش به سینه، کمر و عضلات چهارسر ران کمک می کند.

متخصص گوارش: واکسیناسیون را ادامه دهید

مطمئن شوید که من هر سال با واکسن آنفولانزا به‌روز هستم. این به محافظت از دیگران و همچنین خودم کمک می کند.»

متخصص گوارش: هنگام رانندگی پیامک نزنید

“در هنگام رانندگی کمربند ایمنی خود را بسته و تلفن خود را بسته نگه دارید.”

پزشک بیماری های عفونی: واکسن آنفولانزا را دریافت کنید

“عادت سالم مورد علاقه من دریافت واکسن سالانه آنفولانزا (آنفولانزا) است. من به عنوان یک پزشک بیماری های عفونی، از نزدیک می بینم که آنفولانزا تاثیر مخربی بر مردم دارد. در طول فصل آنفولانزای 2017-2018 در اینجا در ایالات متحده، بیش از 950000 نفر در بیمارستان بستری شدند و حدود 80000 نفر به دلیل آنفولانزا و عوارض مربوطه جان خود را از دست دادند.

پزشک داخلی: یک دفتر خاطرات سپاسگزاری داشته باشید

مطالعات اخیراً نشان داده اند که ابراز قدردانی ممکن است تأثیر مثبت قابل توجهی بر سلامت قلب داشته باشد. به عنوان مثال، یک مطالعه نشان داد که داوطلبانی که از آنها خواسته شده بود روی احساس قدردانی عمیق تمرکز کنند، تغییرات ضربان قلب را افزایش دادند، که نشانگری است که کاهش مرگ ناشی از بیماری قلبی را پیش‌بینی می‌کند.

پزشک داخلی: مثبت اندیش باشید

“همیشه مثبت بمانید! مهم نیست که زندگی چه توپ هایی را به سمت شما پرتاب می کند، به یاد داشته باشید که نگرشی که در آن واکنش نشان می دهید یا به هر مشکلی پاسخ می دهید، دنیای متفاوتی را ایجاد می کند.

متخصص مغز و اعصاب: خودتان را به چالش بکشید

اگر مشکلی در تلفن یا لوله کشی وجود داشته باشد، سعی می کنم آن را برطرف کنم. اگر بخواهم بفهمم چگونه این مشکل را به تنهایی برطرف کنم، برای مغزم خوب است.

چشم پزشک: حتی زمانی که هوا ابری است از سایه بان استفاده کنید

عینک آفتابی را انتخاب کنید که 100 درصد در برابر اشعه ماوراء بنفش A و ماوراء بنفش B خورشید محافظت می کند، که می تواند باعث انواع آسیب ها و مشکلات چشم شود. حتی در یک روز ابری، نورهای فرابنفش همچنان می تابد و به چشم شما برخورد کرده و به آن آسیب می رساند.

چشم پزشک: روی شیشه های کناری خودرو فیلم مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش قرار دهید

یکی از عادت های سالم این است که یک لایه 99 درصدی مسدود کننده اشعه ماوراء بنفش را روی شیشه های کناری ماشینم قرار دهم. این بر اساس مطالعه‌ای است که من با یکی از دخترانم انجام دادم که نشان داد محافظت ضعیف از اکثر شیشه‌های کناری خودرو، خطر ابتلا به آب مروارید سمت چپ و سرطان پوست در سمت چپ صورت را افزایش می‌دهد.

پزشک اطفال: تا زمانی که می توانید کیلومترها را ثبت کنید

“من میدوم. بیرون رفتن در صبح برای من، کاملاً صادقانه، درمانی است. بالا بردن ضربان قلب و کار کردن با ماهیچه‌هایم باعث کاهش تنش در پشت، گردن و پوست سر من می‌شود که ممکن است بعداً منجر به سردرد تنشی شود. و هنگامی که هوا مناسب است و بدن من به سرعت حرکت می کند، دویدن یک تمرین مراقبه (به معنای واقعی کلمه) است. آرام می کند، آرام می کند.

متخصص اطفال: از کلاه ایمنی استفاده کنید

بخش مورد علاقه من در روز دوچرخه سواری هر روز با استفاده از یکی از دوچرخه های شهری اشتراکی دوچرخه است. این به من نیرو می بخشد و استرسم را از بین می برد، به خصوص به این دلیل که مجبورم می کند از هوای تازه کالیفرنیای جنوبی نفس عمیق بکشم.

روانشناس: همیشه یک بطری آب همراه خود داشته باشید

من می دانم که مغز همیشه نمی تواند تفاوت بین گرسنگی و تشنگی را تشخیص دهد و به همین دلیل مطمئن می شوم که یک بطری آب هرگز دور نیست. نوشیدن مکرر آب در طول روز به شما کمک می کند تا به سراغ میان وعده های غیر ضروری نروید، در حالی که تنها چیزی که واقعاً نیاز دارید نوشیدنی است. به علاوه، این کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که من همیشه هیدراته می‌شوم!»

رادیولوژیست: غربالگری سالانه خود را انجام دهید

من هر سال یک ماموگرافی انجام می دهم. متاسفانه هیچ راهی برای پیشگیری از سرطان سینه وجود ندارد و ما هنوز درمانی نداریم. به همین دلیل بسیار مهم است که هر چه زودتر آن را پیدا کنید و درمان آن را آسان تر می کند.

متخصص پزشکی ورزشی: روزانه بدن خود را حرکت دهید

من به عنوان یک پزشک ورزشی و جراح ارتوپد که بدن انسان را در سطح تکاملی مطالعه کرده و از آن در سطح مکانیکی مراقبت کرده‌ام، مدت‌ها بر این عقیده بودم که همه ما برای ورزشکار به دنیا آمده‌ایم. چه رقیب باشید و چه تماشاگر، درگیر شدن در مسابقه یا تماشای آن، واکنشی عمیق وجود دارد که جذاب و کاملا منحصر به انسان است. من هرروز ورزش میکنم! چه دویدن با همسرم باشد، چه یک پیاده روی آرام یا پیاده روی چالش برانگیز، استقامت و سرعت یک حق تولد تکاملی است که به اجداد اولیه بشر ما اعطا شده است تا بتوانند طعمه خود را خسته کنند و از آنها پیشی بگیرند.

متخصص بیماری های وریدی: اگر اغلب می نشینید یا می ایستید از جوراب های فشاری استفاده کنید

جوراب های فشاری برای کاهش تورم که ممکن است با ایستادن یا نشستن طولانی مدت (ادم وابسته به جاذبه زمین) همراه باشد، مفید است. جوراب‌های فشاری در افراد سالم نیز برای کاهش خطر ابتلا به ترومبوز وریدی عمقی (DVT) در وریدهای پا در طول دوره‌های طولانی بی‌حرکتی، مانند سفرهای هوایی یا ماشینی، یا حتی کار پشت میز، مهم هستند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا