مقالات

طراحی بازی و دیدگاه های روانشناختی

مکانیک بازی

با درک انواع مختلف بازیکنان در بازی شما، یک طراح بازی می تواند تجربیاتی ایجاد کند که برای هر یک از این نوع بازیکنان انگیزه بیرونی ایجاد کند. طراحان بازی مجموعه‌ای از بهترین شیوه‌ها را برای انجام این کار ایجاد کرده‌اند، که در مکانیک‌های بازی فردی که آن‌ها انتخاب می‌کنند برای بیرون راندن لذت و رفتار دلخواه کاربرانشان به کار می‌روند، آشکار می‌شود.

بیایید نگاهی به مکانیک های محبوب بازی بیندازیم:

دستاورد

دستاوردها به طور خلاصه، نمایشی از یک دستاورد خاص هستند. در برخی موارد چیزی به شما می دهند که به پیشرفت شما در بازی کمک می کند. در موارد دیگر، آنها فقط یک راه عالی برای شما هستند تا در مورد دستاوردهای خود به بازیکنان دیگر خود ببالید. اما چرا مردم دستاوردها را دوست دارند؟ چگونه آنها ما را حتی بیشتر به تجربه مجازی خود می کشانند؟

ما همه این نیازها را در زندگی خود داریم. همانطور که زندگی به جلو می رود، نیازهایی که ماهیت ما بسیار پیچیده تر می شود و همچنین رسیدن به آنها بسیار دشوارتر می شود. زمانی که اطمینان حاصل کنیم که به این نیازها رسیدگی شده است، احساس می کنیم انجام شده است. ما احساس می کنیم که به چیزی در زندگی خود دست یافته ایم.

موفقیت برای شما “خرده های نان” کمی فراهم می کند که شما را وسوسه می کند که برگردید و به آن چیزها برسید. برخی از آنها ممکن است بی اهمیت به نظر برسند. دیگران فوق العاده دشوار هستند. در هر صورت، احساس می کنید که کاری را انجام داده اید و نیاز به احترام توسط سیستم دستاورد برآورده شده است.

بیزاری از دست دادن

بیزاری از دست دادن توصیف می کند که چگونه افراد در هنگام انتخاب بین گزینه های احتمالی که شامل ریسک هستند، ذاتاً از ضرر می ترسند. اساسا، به جای نگاه کردن به “تصویر بزرگ” یا نتیجه نهایی، به هر باخت به عنوان یک رویداد خاص خود نگاه می کنیم، که باعث می شود آن ضررها ما را بیشتر آزار دهند. ما از باختن بیشتر از اینکه از بردن لذت می بریم متنفریم.

تئوری چشم انداز می گوید که در فرآیند تصمیم گیری دو مرحله وجود دارد: ویرایش و ارزیابی. در طول بخش ویرایش فرآیند تصمیم گیری، افراد به انتخاب های خود نگاه می کنند و سپس یک هدف یا نقطه مرجع تعیین می کنند. سپس در طول هر رویداد به آن نقطه نگاه می کنند. در رابطه با آن نقطه مرجع، آنها پیامدهای منفی را “زیان” و نتایج مثبت را “سود” می نامند.

در مرحله ارزیابی تصمیم، افراد بهترین گزینه را انتخاب خواهند کرد. این معمولاً گزینه ای است که بیشترین کاربرد را دارد، که بر اساس نتایج بالقوه و احتمالات مربوطه آنها هنگام به دست آوردن آن نتیجه است.

ایده از دست دادن همه چیز وزن بیشتری نسبت به مقدار بالقوه ای دارد که او می تواند در این دست خاص برنده شود.

پیشرفت

مکانیک پیشرفت موفقیت را به صورت دانه بندی نشان می دهد و از طریق فرآیند تکمیل وظایف جزئی اندازه گیری می شود.

بالا بردن سطح بازیکن خود از 1 به 60 نمونه کلاسیک مکانیک پیشرفت است. هر نوع نوار پیشرفتی که در یک محصول یا خدمات ایجاد می‌کنید، اغلب در خارج از بازی ظاهر می‌شود.

مجموعه

مکانیک جمع آوری به بازیکنان این امکان را می دهد که مجموعه ای از آیتم ها را ایجاد کنند، خواه آنها دستاوردها، منابع یا هر چیز دیگری در بازی باشند.

جمع آوری منابع و نشان ها نمونه های بازی کلاسیک این امر هستند. عمل مرکزی پینترست برای پین کردن تصاویر مختلف به صفحه پین ​​شما نیز نمونه ای عالی از مکانیک مجموعه در کار است.

بهره وری سعادتمندانه

مکانیک بهره وری سعادتمند از این ایده استفاده می کند که انجام یک بازی می تواند شما را از سخت کار کردن خوشحال تر کند تا اینکه آرام باشید. اساساً، ما به عنوان یک انسان با سخت کوشی و انجام کارهای معنادار و با ارزش بهینه شده ایم.

سنگ زنی در WoW نمونه کلاسیک بهره وری سعادتمندانه است. اغلب اوقات وقتی در حال ساختن تجربه‌های اپلیکیشن هستیم، سعی می‌کنیم کارها را تا حد امکان آسان کنیم تا کاربرانمان مجبور به انجام کار نباشند. اما آنچه به همان اندازه مهم است، فعال کردن تجربیاتی است که آنها را در وضعیت بهره‌وری سعادتمندانه قرار می‌دهد، و آنها را تشویق می‌کند تا با میل کامل کار خود را در برنامه‌های ما انجام دهند. هنوز هم مجموعه نسبتاً کوچکی از مشارکت‌کنندگان که تمام ویکی‌پدیا را حفظ می‌کنند، من را شگفت‌زده می‌کند، نمونه‌ای عالی از بهره‌وری سعادتمند.

مالکیت

مکانیک مالکیت به بازیکنان اجازه می دهد چیزی را کنترل کنند یا آن را به عنوان دارایی خود داشته باشند، که به داشتن آن افتخار می کنند.

کنترل بخش‌هایی از صفحه بازی یا داشتن ارتشی بزرگ از نمونه‌های بازی این مکانیک است. صرفاً «داشتن» محبوبیت با داشتن یک نمایش دیجیتالی بزرگ از بسیاری از دوستان، معادل این مورد در محصولات اجتماعی است.

معنی حماسی

مکانیک معنی حماسی از این ایده استفاده می کند که بازیکنان اگر باور داشته باشند که برای رسیدن به چیزی عالی، چیزی الهام بخش، چیزی بزرگتر از خودشان تلاش می کنند، انگیزه بالایی خواهند داشت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا