گوناگون

سقوط تجربه ای متفاوت برای حضور عباس جمشیدی فرد

سریال سقوط با حضور عباس جمشیدی فر، در 10 قسمت از شبکه نمایش خانگی فیلیمو در حال پخش است. این سریال داستانی در مورد شجاعت زنان ایرانی دارد و با ژانری سیاسی و جاسوسی، هیجان و اکشن را به بیننده هدیه می کند.

مینی سریال سقوط با حضور عباس جمشیدی فر، در 10 قسمت از شبکه نمایش خانگی فیلیمو در حال پخش است. این سریال داستانی در مورد شجاعت زنان ایرانی دارد و با ژانری سیاسی و جاسوسی، هیجان و اکشن را به بیننده هدیه می کند. در این سریال بازیگران معروفی همچون عباس جمشیدی فر و حمید فرخ نژاد حضور دارند و اولین تجربه کارگردانی سجاد پهلوان زاده محسوب می شود.

در لیست بازیگران سریال سقوط شاید حضور عباس جمشیدی فر کمی عجیب به نظر برسد، اما این بازیگر بارها نشان داده تا از پس نقش های متفاوت هم به خوبی بر می آید. سریال سقوط هم از این قاعده مستثنی نیست و شاهد حضور و نقش آفرینی متفاوت عباس جمشیدی فر در این سریال جدید از فیلیمو هستیم. در ادامه با معرفی این سریال پر بیننده و جدید، بازیگری و نقش آفرینی عباس جمشیدی فر در سقوط و بیوگرافی و کارنامه هنری او را هم مورد بررسی قرار می دهیم.

سقوط روایتی متفاوت با بازی های متفاوت

حال که دو قسمت از مینی سریال سقوط بعد از حواشی و اتفاقات اخیر از فیلیمو پخش شده، می توان گفت که با اختلاف مورد اقبال عمومی قرار گرفته است. سریال سقوط را شاید بیشتر از هرچیز با حواشی پیرامون آن شناخته باشیم اما لیست متنوع اسامی بازیگران نیز این سریال را کم سر زبان ها نیانداخته. از حضور بازیگران قدیمی و نام آشنا مثل حمید فرخ نژاد و عباس جمشیدی فر گرفته تا معرفی بازیگران جدیدی مثل الناز ملک، و ابتسام بغلاتی.

حضور بازیگران مختلف از اقوام گوناگون ایرانی مانند بازیگران کرد، عرب و… نیز از ویژگی های این سریال عنوان شده که از پلتفرم فیلیمو پخش می شود. اما شاید عجیب ترین نامی که در لیست بازیگران سریال سقوط دیده می شود، نام عباس جمشیدی فر باشد.

این بازیگر ما را همیشه به یاد فیلم و سریال های کمدی می اندازد و سابقه بازیگری او در سریال روزگار خوش حبیب آقا، بزنگاه، جوکر و خندوانه مهر تاییدی بر این مدعاست. شاید به همین علت است که دیدن چهره او در سریال جدی با ژانر سیاسی و جاسوسی کمی دور از انظار باشد. اما همین بازیگر با نقش آفرینی متفاوتش در برخی سریال ها و فیلم های غیر کمدی مثل زخم کاری و یاغی که آنها نیز از فیلیمو پخش شد، نشان داد که جمشیدی فر علاوه بر یک کمدین بی نظیر، بازیگر قابلی است و از پس نقش های متفاوت نیز بر می آید. در ادامه با بیوگرافی و کارنامه حرفه ای و هنری عباس جمشیدی‌فر بیشتر آشنا می شویم.

بیوگرافی عباس جمشیدی‌فر و بازی متفاوتش در سقوط

عباس جمشیدی‌فر حرفه خود را از اواخر دهه ۱۳۷۰ با بازی و نوشتن چند تئاتر شروع کرد، اما بازی او در در مجموعه تلویزیونی روزگار خوش حبیب آقا بود که او را به چهره ای شناخته شده تبدیل کرد. همچنین سه دونگ سه دونگ که به مناسبت ماه رمضان از صدا و سیما پخش شد، محبوبیت و شهرت او را چند برابر کرد و همین شد که دیگر جمشیدی‌فر به بازیگر محبوب ملت تبدیل شد.

عباس جمشیدی فر متولد 17 شهریور 1359 در تهران بازیگر سینما ، تئاتر و تلویزیون است. او دانش آموخته و تحصیل کرده همین رشته در کارشناسی است و از 15 سالگی و با ورود به آموزشگاه استاد سمندریان در مسیر سینما و تئاتر ایران قرار گرفت. بعد از تمام کردن دوره آموزشی خود در سال 1377 کار در تئاتر را به صورت جدی دنبال کرد و حالا با حضور و نقش آفرینی در پنج کار سینمایی و سریال ها و برنامه های تلویزیونی مختلف، به ایفای نقشی متفاوت در سریال سقوط پرداخته است.

پیش از این عباس جمشیدی فر در دیگر سریال فیلیمو به نام یاغی و زخم کاری نیز خوش درخشید و نقشی متفاوت از خود نشان داد و حالا برای بار سوم و با نقش آفرینی متفاوت و عالی در مینی سریال سقوط، نشان داد که توانایی و استعداد بی نظیری در بازیگری دارد. البته این بازیگر با دریافت جوایز نفیس در عرصه تلویزیون و سینما بارها استعداد و توانایی هایش را نشان داده و در مورد خود می گوید: ” بزرگترین افتخار زندگی ام در سال 1379 بود که در جشنواره تئاتر فجر مقام اول بازیگری را گرفتم و یکی از روزهایی بود که هیچ وقت فراموش نخواهم کرد”. اما جوایز و افتخارات او شامل دریافت جایزه اول بازیگری برای بازی در نمایش «چنان دل کندم» به کارگردانی «جواد عزتی» از جشنواره تئاتر فجر، دریافت جایزه دوم بازیگری برای بازی در نمایش «دختر انار» به کارگردانی «بابک توسلی» از جشنواره سراسری کودک؛ دریافت جایزه سوم بازیگری برای بازی در نمایش «دن کیشوت» به کارگردانی «عقیل تقی‌زاده» از جشنواره فجر؛ و دریافت جایزه سوم بازیگری برای بازی در نمایش «آندورا» به کارگردانی «میثم عبدی» از جشنواره دانشجویی فجر می شود.

در آخر

مینی سریال 10 قسمته سقوط هم برخلاف حواشی و شایعات از فیلیمو پخش شد و بینندگان را به خود مجذوب ساخت. این سریال با کارگردانی سجاد پهلوان زاده و به عنوان اولین تجربه کارگردانی او در دوقسمت پخش شده موفق بوده است. در لیست بازیگران متنوع سقوط نام عباس جمشیدی فر را می بینیم که این بار هم نقشی متفاوت آفریده و دل هوادارنش را به دست آورده است. در این مطلب با سریال سقوط و بازیگر بی نظیر آن؛ عباس جمشیدی فر بیشتر آشنا شدیم. اما نظر شما چیست؟ آیا از نقش آفرینی این بازیگر سینما و تئاتر در سریال جدید فیلیمو راضی بودید؟ برایمان بنویسید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا