گوناگون

بررسی بازی رزیدنت اویل ۴ ریمیک و راهنمای خرید بازی رزیدنت اویل ریمیک 4 برای PS4

معرفی بازی Resident Evil 4 Remake

اولین بار در سال 2005 شاهد عرضه بازی Resident Evil 4  بودیم که به واسطه نوآوری های متعدد، در زمان کم به محبوبیت زیادی دست پیدا کرد. اگر شما هم جزئی از عاشقان ژانر اکشن هستید دست کم چند بار به سراغ تجربه‌ی این بازی رفته‌اید و از دنیای هیجان‌انگیز آن خبر دارید. با توجه به نمایش‌های موفق و دموی باکیفیتی که از طرف کپکام برای Resident Evil 4 Remake شاهد آن بودیم، می‌توانیم این بازی را به عنوان یکی از مورد انتظار‌ترین های 2023 معرفی کنیم و با مراجعه به صفحه اکانت قانونی رزیدنت اویل 4 ریمیک وارد سایت گاماریو شوید و در ظرفیت های مختلف و قیمت منصفانه در کوتاه ترین زمان ممکن بازی را تهیه کنید .

کیفیت بصری بازی:

قطعا یکی از اولین‌ چیزهایی که در برخورد با سری بازی‌های Resident Evil به چشم می‌خورد، بحث کیفیت بصری است. برای یک گیمر هیچ‌چیز لذت‌بخش تر از داشتن یک قاب با کیفیت و هارمونیک نیست. تنها با نگاه به صفحه‌ی نمایشگر به قدری مجذوب این عنوان و استاندارد‌های فوق‌العاده‌اش می‌شوید که جای هیچ نارضایتی‌ای برایتان باقی نمی‌ماند. بنابراین یکی از حداقل انتظاراتی که از Resident Evil 4 Remake داشتیم این بود که از نظر بصری همچنان آن روند صعودی خودش را حفظ و ارتقای قابل لمسی را ارائه داده باشد. نور پردازی مناسب نیز جزوی از کیفیت بصری محسوب می‌شود که به خوبی در تمامی بخش‌ها رعایت شده. با این اوصاف تلاش کپکام در به تصویر کشیدن جلوه‌ای واقع‌گرایانه‌ تر نسبت به چیزی که حدود 2 دهه قبل تجربه کردیم کاملا قابل لمس می‌باشد.

بررسی تجربه‌ی گیم‌پلی Resident Evil 4 Remake:

برخلاف تصور عموم ساختار کلی گیم‌پلی همانند یک هسته‌ی مشخص، تا حدودی دست نخورده باقی مانده است. این موضوع تنها یک دلیل دارد و آن هم کیفیت بالای گی‌پلی نسخه‌ی اورجینال رزیدنت اویل 4 می‌باشد. در واقع آنقدر گی‌پلی نسخه‌ی‌ اصلی بی‌نقص بوده که نیاز به تغییر بسیار متفاوتی احساس نشده است. به طوری که تنها با بهبود چند مکانیزم و اضافه شدن المان‌های جزئی شاهد یک بازسازی بسیار قوی هستیم. برای مثال بهبود دفاع و دفع ضربات لیان به عنوان یک عضو نیرو‌های ویژه از نکات مثبت این بخش محسوب می‌شود.

مختصری از داستان بازی Resident Evil 4 Remake:

داستان ریمیک نیز مانند نسخه‌ی اورجینال 6 سال پس از اتفاقات دلخراش Racoon City  شروع می‌شود‌. با دزدیده شدن اشلی دختر رئیس جمهور توسط گروهی ناشناس، ماموریت Leon S. kennedy نیروی مورد اعتماد رئیس جمهور، آغاز می‌شود. در واقع او مسئول نجات اشلی از دست بیگانگان است.

 لیان ابتدا به سمت روستایی در اسپانیا حرکت می‌کند که اشلی آخرین بار در آن‌جا دیده شده است. درست پس از اینکه لیان به مقصد می‌رسد متوجه ناپدید شدن یکی از پلیس‌های منطقه شده و به ناچار برای پیدا کردن او به دل روستا قدم می‌گذارد. غافل از اینکه چه اتفاقاتی انتظارش را می‌کشند.

تا اینجای کار حتما متوجه‌ی شباهت‌هایی بین RE4  و بازی بازسازی شده در بحث داستان‌سرایی شده‌اید. این موضوع از جذابیت‌‌های Resident Evil 4 Remake  است، به طوری که احساسات نوستالژیکی را در شما بیدار می‌کند.

تفاوت نسخه‌ی Remake  و Original:

با یک نگاه کلی متوجه می‌شویم که قصد کپکام از بازسازی این اثر محبوب، صرفا ارائه یک نسخه‌ی خوش جلوه‌تر نبوده. بلکه نهایت تمرکز را به روی انتشار بازی‌ای بهتر و پر جزئیات‌تر گذاشته است. بگذارید با یک مثال ساده بخشی از تغییرات را برای شما توضیح دهیم. در بازی RE4  سال 2005 زمانی که لیان همراه با پلیس‌های اسپانیایی به روستایی مورد نظر می‌رسد در مدت زمان کوتاه خانه‌ی اولین Ganado  را پیدا می‌کند و پس از آن شاهد درگیری با گنادو هستیم. اما این بخش در نسخه‌ی ریمیک با پیچیدگی‌های بیشتری همراه است که مسیر را برای لیان چالشی‌تر کرده و هیجان بیشتری را با خود به همراه دارد.

 به علاوه با بررسی تریلر مشخص شد که ما شاهد عبور اشلی از این مسیر‌های پرپیچ‌وخم نیز هستیم.

به نظر می‌رسد که در Resident Evil 4 Remake همه‌چیز واضح‌تر رخ می‌دهد و از هیچ بخشی سرسری رد نمی‌شویم که همین نکته‌ی بسیار مثبتی است که این ریمیک را از نظر جزئیات و توجه به وقایع داستان، چند پله بالاتر قرار می‌دهد.

شما به عنوان شخصیت اول این بازی قرار نیست نکته‌ای را از دست بدهید و به خوبی در جریان اتفاقاتی که در حال رخ دادن هستند قرار خواهید گرفت.

در نتیجه با دید بهتر و ذهنیت قوی‌تری به ادامه‌ی بازی می‌پردازید. برای مثال باز هم به لطف تریلر‌ها ما شاهد ملاقات لیان با رئیس جمهور، همچنین لحظات مهمی مثل گرفتار شدن اشلی در روستا و آلوده شدن او توسط خادمان سدلر بودیم.

پر واضح است که کپکام داستان را به شکل کامل‌تری برای ما روایت کرده است.

میتوانید برای اطلاعات بیشتر از تفاوت های این نسخه با نسخه قبل از طریق آدرس زیر وارد سایت فروشگاه گاماریو شوید :

https://gamario.com/

به طور کلی مخاطب امروز نگرشی متفاوت به نسبت مخاطبان 2 دهه قبل دارد و ترجیح می‌دهد دقیق‌تر به داستان بازی توجه کند. از این رو در Resident Evil 4 Remake ما شاهد نمایشی جامع‌تر از بلاهایی هستیم که بر سر اشلی آمده است. اضافه شدن جزئیاتی که مرتبط با آزار و اذیت این دختر است اوج تاریکی و جدیت داستان را به رخ می‌کشد و حالا می‌فهمیم که چرا لیان آنقدر احساس مسئولیت سنگینی را روی دوش خود احساس می‌کند.

 بر خلاف بازی اصلی، در نسخه‌ی ریمیک واضح‌تر تاثیر انگل را روی اشلی می‌بینیم که این‌هم یکی از آن تغییرات مناسب این بازی به حساب می‌آید. در واقع تیم سازنده با این اقدام قصد داشته که با جدیت بیشتر، جنایتی که در حق اشلی شده است را به تصویر بکشد.

تمام کاراکتر‌ها نقش پررنگ‌تری را به نسبت نسخه‌ی اورجینال در ریمیک ایفا می‌کنند.

اگر از طرفداران قدیمی این عنوان باشید احتمالا هنگام تجربه‌ی RE4  چندان از نحوه شخصیت‌پردازی کاراکتر اشلی راضی نبوده‌اید. چرا که قبل‌تر ما شاهد شخصیتی به شدت وابسته و نیازمند کمک از اشلی بودیم.

خوشبختانه در ریمیک  فعالیت بیشتری از جانب اشلی داریم و که همین موضوع روند داستان را تا حد زیادی واقع‌گرایانه تر کرده است. نه تنها اشلی که این تغییر مثبت در شخصیت کاراکتر‌های دیگر نیز قابل مشاهده است و فعالیت‌های به خصوص‌تری را از آن‌ها شاهد هستیم.

همه‌ی این موارد مانند یک پازل بی نقص در کنار هم قرار گرفته و یک بازی کامل‌تر شکل داده‌اند که از هر نظر عملکرد قوی‌تری را ارائه می‌دهد.

تغییرات اصلی بازی:

·        افزودن سیستم مخفی کاری

·        ساخت مسیر‌های جدید

·        وجود اختیارات بیشتر برای بازیکنان

·        افزودن سلاح‌های جدید مانند کراسبو، اسلحه بی صدا و سلاح‌های ویژه‌ی دیگر.

·        بهبود صداگذاری

·        ارتقای کیفیت انیمیشن

·        افزایش قدرت مبارزات و حملات باورپذیر‌تر

·        اعمال تغییرات تکمیل‌کننده در زمین بازی و مراحل مختلف.

 حاشیه‌های Resident Evil 4 Remake:

البته که هیچ اثری از ابتدای انتشار بدون حاشیه باقی نمی‌ماند و ریمیک رزیدنت اویل 4 هم از این قاعده مستثنی نیست. در واقع ترول‌ها به هیچ پلتفرمی رحم نکردند و در زمان انتشار، نمرات کاربران پایین‌تر از چیزی بود که انتظار می‌رفت. در واقع برخی از کاربران به بهانه‌ی Woke شدن با نظرات منفی به این اثر حمله کردند.

عده‌ای معتقد بودند که دیالوگ‌ها با توجه به جنبه‌های سیاسی انتخاب شده‌اند و عده‌ای دیگر نیز از تغییر پوشش کاراکتر‌های زن چندان راضی به نظر نمی‌رسیدند.

یکی از جنجالی‌ترین حاشیه‌های Resident Evi 4 Remake  مربوط به افکت باران بازی بوده است که توجهات زیادی را به خود جلب کرد. بسیاری از مخاطبان از این افکت باران انتقاد داشتند و حتی در مواردی در پلتفرم توییتر مشاهده شد که کاربران این طراحی را با باران‌های ریمستر GTA Trilogy مورد مقایسه قرار داده‌اند.

سیستم‌های مختلف پاداش دادن به بازیکن:

سیستم‌های متنوعی برای پاداش دادن به بازیکن در نظر گرفته شده است و خوبی آن‌ها این است که هرکدام از فعالیت‌های فرعی و مینی‌گیم های در نظر گرفته شده، به اندازه‌ی کافی جذابیت دارند که برای مخاطب کشش ایجاد کنند. در واقع انجام این فعالیت‌ها به هیچ عنوان حوصله‌سر بر نبوده و کاملا داوطلبانه به سراغشان خواهید رفت.

بازی برای چه پلتفرم‌هایی عرضه شده است؟

ریمیک بازی RE4  در تاریخ 24 مارس 2023 برای پلی استیشن 5، پلی استیشن 4، ایکس باکس سری ایکس، ایکس باکس سری اس و PC  برای طرفداران عرضه شده است. ابتدا سازندگان این بازسازی را به عنوان یک بازی نسل نهمی معرفی کردند. اما در رویداد توکیو گیم شو کپکام اعلام شد که این بازی برای کنسول نسل هشتمی PS4 نیز منتشر میشود که طبق گفته‌ی خودشان این اتفاق افتاد.

جمع بندی:

تجربه‌ی این بازی قطعا برای شما بسیار مهم و پر چالش خواهد بود. به عنوان یک طرفدار قدیمی و وفادار، رو به رو شدن با یک ریمیک هیجان‌انگیز بی‌شک لحظات درخشانی را برایتان به ارمغان می‌اورد. افزایش جزئیات و تمرکز روی ژانر ترسناک بازی، حسی آشنا اما جدید را در دلتان زنده خواهد کرد. بازی Resident Evil 4 Remake یکی از بهترین نسخه‌های این مجموعه است و بدون شک ارزش وقت شما را دارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا