مقالات

2 داستان خبری بازی های ویدیویی که صنعت را تعریف کردند

پیگیری همه اخبار بازی که در یک سال اتفاق می‌افتد سخت است. صنعت بازی‌های ویدیویی جهانی است که دائماً در حال گسترش است و حتی سرسخت‌ترین طرفداران آن نیز نمی‌توانند همه چیز را دنبال کنند. لازم است مانند یک IV به یک فید RSS (یا توییتر، به طور مدرن) متصل شوید.

بعضی مواقع، این خبر به اندازه ای هیجان انگیز خواهد بود که باعث میشود شما احساس کنید که در یک لحظه ی تاریخی، زندگی میکنید. در سال 2021 نوآوری های فراوانی در حوزه فناوری، طراحی بازی ها و همچنین دسترسی به آنها، به ارمغان آورده شد از جمله Valve  که توانست سیستم Steam Deck را به عنوان متحول کننده بازی معرفی کند و همچنین Forza Horizon 5 که گزینه مترجم زبان اشاره را اضافه کرد. این حس کاملا واقعی وجود دارد که هر گوشه ای از صنعت در حال رشد و تکامل است.

اما یک طرف دیگر برای آن وجود دارد  و در آن یک طرف تاریک. گزارش بمب‌گذاری درباره فرهنگ شرکت سمی اکتیویژن بلیزارد به سرعت تبدیل به داستان تعیین‌کننده سال شد و هزینه‌های واقعی انسانی این نوآوری‌ها را به ما یادآوری کرد. به همان اندازه که صنعت بازی های ویدیویی تغییر کرده است، سایر بخش ها به طرز افسرده ای راکد هستند. و پاسخ Activision به درام خود نشان می دهد که ممکن است مدتی طول بکشد تا این مشکلات به طور کامل ریشه کن شوند.

در اینجا تمام بزرگترین داستان های بازی های ویدیویی از یک سال احساسی و پر از تناقض وجود دارد.

اکتیویژن بلیزارد با یک رسوایی آشنا روبرو می شود

در 21 ژوئیه، یک گزارش بمب که سابقه سمیت در Activision Blizzard را نشان می داد منتشر شد. ایالت کالیفرنیا از این شرکت شکایت کرد و با اتهاماتی در رابطه با فرهنگ محل کار “پسر فرت” خود مواجه شد. گزارش‌ها به سختی قابل درک هستند و تاریخچه آزار جنسی در این شرکت را شرح می‌دهند.

با گذشت سال، داستان بدتر شد. در ماه نوامبر، گزارش دیگری ادعا کرد که بابی کوتیک، مدیرعامل اکتیویژن از مشکلات شرکت اطلاع داشته و فعالانه سعی کرده است که آنها را زیر فرش بکشد. ظاهراً کوتیک نیز بخشی از این مشکل بوده است، به طوری که دستیار سابق مدعی شده است که او را از طریق پست صوتی تهدید به کشتن کرده است. علیرغم فشارهای خارجی از سوی شرکت هایی مانند سونی برای اقدام Activision برای اقدام علیه Kotick، هیئت مدیره این شرکت ترجیح داد از او حمایت کند. Kotick در زمان نگارش این مقاله همچنان مدیر عامل شرکت است.

این یک داستان افسرده آشنا است. همین سال گذشته، رسوایی های فرهنگی محل کار خود یوبی سافت در مقاله «بزرگترین اخبار سال 2020» ما نشان داده شد. این صنعت در کل هنوز در تلاش است تا با واقعیت تاریک خود دست و پنجه نرم کند. در مراسم جوایز بازی 2021 در 9 دسامبر، جف کیلی مجری برنامه را با مقدمه‌ای در محکومیت آزار و اذیت و مسمومیت در بازی‌ها آغاز کرد، اگرچه از نام بردن نام‌ها خودداری کرد (شاید به این دلیل که راب کوستیچ از Activision در هیئت مشاوره رویداد حضور دارد). لحظاتی بعد، کیگلی تریلر جدیدترین بازی Quantic Dream را معرفی کرد، استودیویی که مدت هاست با اتهامات سمی در محل کار دست و پنجه نرم می کند.

این اتفاقات نشان می‌دهد که هنوز مقدار زیادی ناهماهنگی شناختی در دنیای بازی وجود دارد. تمایل به جشن گرفتن از بازی‌ها، و همچنین مسئول نگه داشتن شرکت‌هایی که آنها را به عهده می‌گیرند، اغلب ممکن است با هم برخورد کنند و بازیکنان را با یک بحران وجودی مواجه کند. هیچ پاسخ آسانی وجود ندارد، و این باعث می شود این داستان ناامید کننده تر شود.

تأخیرها سال 2021 را تعریف می کنند

همه‌گیری کووید-19 در سال 2020 آغاز شد، اما تأثیر آن بر بازی‌ها تا سال 2021 محسوس نبود. بسیاری از بزرگ‌ترین نسخه‌های سال 2020 تا زمانی که توسعه‌دهندگان باید به کار از خانه روی می‌آورند، نزدیک به اتمام بودند. اما این برای بازی هایی که دور از دسترس نبودند چه معنایی داشت؟

در ابتدای سال ما این پیش بینی را کرده بودیم که سال 2021 با کمی تاخیر مواجه خواهد شد و این دقیقا چیزی بود که رخ داد. عنوان های مطرحی از جمله Horizon Forbidden West و God of War Ragnarok، به سال 2022 انتقال داده شدند و باعث کاهش فصل های تعطیلات شدند. این در حالی بود که توسعه دهندگان به صورت مستقل هنوز سال را از موفقیت های بسیاری پر کرده بودند، بازیکنان از بازی‌هایی مانند Elden Ring آنطور که ممکن بود انتظار داشتند در سال آینده لذت ببرند، لذت نمی‌بردند.

هر چقدر هم که ناامیدکننده به نظر برسد، تاخیر یک ضرورت است. Cyberpunk 2077 سال گذشته یک داستان هشداردهنده برای توسعه دهندگان بود، پس از اینکه یک راه اندازی ظاهراً عجولانه و با فاجعه برای CD Projekt Red به پایان رسید. به نظر می رسید استودیوها امسال مشتاق به اجتناب از این اشتباهات هستند و تصمیم گرفتند به بازی های خود زمان لازم را بدهند. امیدواریم، این تصمیمات باعث کاهش فشار کارکنان شود، که همچنان یک مسئله گسترده در صنعت سرگرم کننده بازی های ویدیویی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا