مقالات

یکی از بهترین دوره های توسعه مهارت برای زنان خانه دار

آیا شما یک زن خانه دار هستید و مهارت های کافی برای کسب درآمد از خانه را ندارید؟ زندگی پس از ازدواج تعهدی برای شلوغ شدن است و اداره خانواده در کنار شغل برای زنان دشوار می شود. یکی از بهترین دوره های توسعه مهارت، یادگیری خیاطی است. شناخت افراد از چهره

گاهی اوقات زنان مشاغل حرفه ای خود را فدای خانواده خود می کنند. اما زمانی که آنها می خواهند کار خود را دوباره شروع کنند به دلیل شکاف شغلی برای آنها دشوار است.

اگر شما یک خانم خانه دار هستید که در تلاش برای شروع مجدد حرفه خود هستید، دوره های شغلی مختلفی برای زنان خانه دار وجود دارد که می توانید از بین آنها برای کشف فرصت های شغلی متنوع انتخاب کنید.

توانمندسازی زنان برای کمک به زنان خانه دار

تعاریف توانمندسازی مستلزم آن است که افراد توانایی اتخاذ تصمیمات مهم در زندگی خود را داشته باشند و در عین حال بتوانند بر اساس آنها عمل کنند.

توانمندسازی و ناتوانی نسبت به دیگری در زمان قبلی است. به این ترتیب، توانمندسازی یک فرآیند است تا یک محصول.

مفهوم معیشت به ابزارهای اجتماعی و فرهنگی گسترش می یابد، به عنوان مثال: «فرمان یک فرد، خانواده یا سایر گروه های اجتماعی بر درآمد و/یا مجموعه ای از منابع که می تواند برای ارضای نیازهای خود استفاده یا مبادله شود.

Why It's Important to Hire a Real Estate Agent

این ممکن است شامل اطلاعات، دانش فرهنگی، شبکه های اجتماعی و حقوق قانونی و همچنین ابزار، زمین و سایر منابع فیزیکی باشد.

خانواده، گروهی از افراد که از طریق پیوندهای ازدواج، خون یا فرزندخواندگی متحد شده‌اند، خانواده‌ای مجرد را تشکیل می‌دهند و در موقعیت‌های اجتماعی مربوط به خود با یکدیگر تعامل دارند، معمولاً موقعیت‌های همسر، والدین، فرزندان و خواهر و برادر.

زنان خانه دار که از خانه درآمد دارند، از مزایایی برخوردارند که رئیس خود هستند، مستقل تصمیم می گیرند و با ساعات کاری انعطاف پذیر درآمد کسب می کنند. زنان خانه دار از نظر مالی مستقل می شوند تا درآمد اضافی نیز به آینده کمک کند.

تنها چیزی که نیاز است مهارت و مدیریت زمان و همچنین آمادگی برای کار سخت است. بنابراین، این به مراقبت از خانواده و فرزندان کمک می کند.

برنامه توسعه مهارت زنان برای افزایش مهارت های آنها

زنان در جامعه ما نیازهای آموزشی متفاوتی نسبت به مردان دارند، زیرا آنها زیر بار کارهای خانه و مسئولیت های فرزندان خود هستند، علاوه بر این، گاهی اوقات به عنوان کشاورزان معیشتی یا کارگران کم دستمزد مشارکت می کنند.

علیرغم رشد تولید ناخالص داخلی هند در حدود 7 درصد، مشارکت زنان در نیروی کار کاهش می یابد، یعنی 34 درصد به 27 درصد. علاوه بر این، شکاف دستمزد زن و مرد نیز در 50 درصد راکد بوده است (HDR، 2018).

از این رو، توسعه مهارت به یک کلید برای بهبود ظرفیت خانوار، استقلال و قابلیت اشتغال آنها تبدیل می شود.

فرصت های کسب درآمد همچنین باعث افزایش معیشت و توسعه پایدار آنها در دراز مدت می شود.

توسعه مهارت خیاطی

پوشاک یکی از نیازهای اساسی انسان است که به مد و فشن توجه می کند. با تغییر در مد و سبک، دوخت لباس ها نیز تغییر می کند.

از این رو با توجه به تقاضای بازار و تغییر در فناوری مد، دوره های برش، خیاطی و لباس دوزی به طور مناسب در ساختار آموزش غیررسمی طراحی شده است. ذینفعان افراد با سواد جدید و افرادی با سطح تحصیلات پایین هستند.

علاوه بر این در سنت هندی، از دختران/زنان انتظار می رود که خیاطی را بدانند تا نیاز اولیه دوخت را در خانه برآورده کنند.

دوخت لباس در خانه یک وسیله صرفه جویی در هزینه برای گروه با درآمد متوسط ​​پایین است. علاوه بر این خیاطی می تواند شغلی برای خوداشتغالی برای زنان خانه دار باشد.

مزایای دوره خیاطی

پس از گذراندن دوره می توان در یک واحد تولیدی پوشاک مشغول به کار شد و یا با راه اندازی یک خیاطی یا کار در منزل خوداشتغالی شد.

آیا یادگیری خیاطی سخت است؟

یادگیری هر مهارت جدید می تواند چالش برانگیز باشد. خبر خوب این است که مراحلی وجود دارد که می توانید برای جلوگیری از برخی از ناامیدی های فرآیند یادگیری بردارید!

بیایید با چرا شروع کنیم: چرا می خواهید خیاطی را یاد بگیرید؟ می خواهی به چه چیز برسی؟ به این فکر کنید که چه نوع دوختی را می خواهید یاد بگیرید.

آیا می خواهید لباسی را که در پینترست دیدید طراحی کنید؟ یا فقط می خواهید برای بچه ها یا شوهرتان لباس بدوزید؟ مهم ترین انتخابی که در این مرحله می توانید انجام دهید این است که تصمیم بگیرید چه نوع خیاطی را می خواهید یاد بگیرید.

همچنین ایده خوبی است که در نظر بگیرید که آیا می خواهید خیاطی دستی یاد بگیرید یا خیاطی ماشینی. دوخت با دست می تواند آسان تر باشد زیرا ارزان تر است. برای شروع ممکن است فقط نیاز به خرید یک سوزن و یک قرقره نخ داشته باشید.

از طرف دیگر، اگر می‌خواهید لباس بخیه بزنید، احتمالاً باید نحوه کار با چرخ خیاطی را یاد بگیرید.

روی مبتدی تمرکز کنید که هر کسی می تواند نحوه دوختن دستمال را یاد بگیرد (در واقع، هر کسی می تواند نحوه دوختن هر چیزی را یاد بگیرد) اما شما نباید این را به عنوان اولین پروژه خیاطی خود در نظر بگیرید! بهتر است با پروژه ای شروع کنید که به شما امکان می دهد مهارت های اساسی را تمرین کنید. تقویت حافظه بلند مدت

اگر می خواهید لباس بدوزید، باید یاد بگیرید که چگونه از الگوی خیاطی استفاده کنید، چگونه تکه های لباس خود را برش دهید و چگونه تکه ها را سنجاق کرده و به هم بدوزید. پس از تسلط بر این مهارت ها، می توانید هر تعداد که دوست دارید دستمال و لباس بدوزید!

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا