مقالات

اقداماتی که می توانید برای محافظت از فرزندان خود در اینترنت انجام دهید

شما می توانید نقش فعالی در محافظت از فرزندان خود در برابر خطرات آنلاین داشته باشید. بخش عمده ای از آن نظارت بر نحوه استفاده آنها از اینترنت و نحوه دسترسی آنها به آن است. برخی از آن‌ها می‌تواند به سادگی کمک به آنها برای تنظیم دسترسی آنلاین خود باشد.

زمانی که برای اولین بار برای کودکان خود گوشی تلفن همراه یا تبلت میخرید، از این کار به عنوان یک فرصت آموزشی استفاده کنید. به کودکان خود آموزش دهید که چگونه میتوانند گذرواژه های قوی را تنظیم کنند و همچنین قانون های جدیدی را برای دانلود کردن برنامه ها تنظیم کنید که در آن مخشخص شود چه کسی اجازه دانلود دارد و چه کسی اجازه ندارد. شاید شما بخواهید تا زمانی که کودکتان بزرگتر میشود آن را به خود محدود کنید.

کاری که والدین می توانند برای ایمن نگه داشتن فرزندانشان در اینترنت انجام دهند:

رایانه فرزندان خود را در یک قسمت مشترک از خانه نگه دارید تا فعالیت اینترنتی آنها را کنترل کنید.

سابقه مرورگر فرزندتان را مرتب بررسی کنید.

از نرم افزارها یا ابزارهای امنیتی استفاده کنید.

ویژگی های حریم خصوصی را از طریق مرورگر یا ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود فعال کنید.

بدانید فرزندتان از چه رایانه‌ها یا دستگاه‌های دیگری استفاده می‌کند.

رمز عبور فرزندان خود را بدانید

مراقب تغییرات در رفتار فرزندتان باشید که ممکن است نشان دهنده آزار و اذیت اینترنتی یا تماس با یک شکارچی جنسی آنلاین باشد.

همچنین مطمئن شوید که فرزندان شما تا حداقل 13 سالگی هیچ حساب رسانه های اجتماعی باز نمی کنند یا برنامه های رسانه های اجتماعی را دانلود نمی کنند. این فقط یک نکته ایمنی نیست، قانون است. قانون حفاظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان در سال 1998 برای محافظت از حریم خصوصی آنلاین کودکان تصویب شد.

مشخص کنید که آیا فعالیت آنلاین آنها را زیر نظر خواهید داشت، سابقه مرور آنها را ردیابی می کنید و یک کپی از رمزهای عبور آنها را نگه می دارید. جاسوسی از فعالیت های آنلاین فرزندانتان بدون اطلاع قبلی می تواند اعتماد آنها را به شما تضعیف کند.

فیلتر کردن محتوای نامناسب

فیلترها می توانند سایت های اینترنتی و محتوایی را که فرزندان شما می توانند به صورت آنلاین ببینند محدود کنند. اینها برای از بین بردن محتوای نامناسب طراحی شده اند.

با شرکتی که سرویس اینترنت شما را ارائه می دهد تماس بگیرید تا در مورد فیلترهای اینترنتی که ارائه می دهد سؤال کنید. اینها می توانند به شما اجازه دهند کنترل کنید که دستگاه های مختلف چه چیزی را در اینترنت ببینند.

«SafeSearch» را در جستجوی Google و Google Images را در دستگاه‌های فرزندانتان روشن کنید. با این کار بیشتر، اما نه همه، نتایج جستجوی نامناسب بزرگسالان و سایر نتایج جستجوی نامناسب فیلتر می شود.

فراتر از این گزینه ها، می توانید نرم افزار کنترل والدین را خریداری و نصب کنید. برخی را می توان در دستگاه های جداگانه قرار داد در حالی که برخی دیگر می توانند برای همه دستگاه های موجود در شبکه خانگی شما فیلتر ایجاد کنند. قیمت ها از حدود 15 تا 100 دلار متغیر است.

همچنین می‌توانید برنامه‌های کنترل والدین را پیدا کنید که به‌طور خاص برای تلفن یا رایانه لوحی فرزندتان طراحی شده‌اند. به سادگی آنها را از جایی که برنامه ها را دانلود می کنید جستجو کنید. قیمت اینها ممکن است بین 10 تا 30 دلار باشد. این‌ها می‌توانند برنامه‌هایی را که فرزندانتان استفاده می‌کنند محدود کنند، مرور تلفن هوشمند آن‌ها را ردیابی کنند و از تغییر گذرواژه‌ها بدون اجازه شما جلوگیری کنند.

چگونه به کودکان خود بیاموزیم که از تلفن های هوشمند خود به طور مسئولانه استفاده کنند

اولین گوشی هوشمند کودک شما فرصتی برای بحث و گفتگو در مورد ایمنی در فضای آنلاین خواهد بود. ولی گوشی های هوشمند خطرهای فراوان دیگری نیز دارند.از این موضوع اطمینان حاصل کنید که فزرندان شما متوجه هستند که یک گوشی هوشمند کاملا شخصی بوده و هیچ کس اجازه استفاده از آن را نخواهد داشت. اگر آنها گوشی خود را در اختیار دیگر افراد قرار دهند ممکن است که اطلاعات شخصی و خصوصی آنها فاش شوند یا اینکه به شخصی اجازه داده میشود تا به صورت آنلاین هویت آنها را جعل کنند. اگر شخصی متن، عکس یا پست نامناسبی را به اشتراک گذاشت به فرزندان خود بگویید که چگونه میتواند به اعتبارشان آسیب وارد کند.

همچنین در مورد آسیب درازمدت به شهرت آن‌ها صحبت کنید که نظرات یا عکس‌ها پس از انتشار آنلاین می‌توانند باعث ایجاد انگیزه شوند. به آنها بیاموزید که به دقت در مورد اینکه چگونه دیگران ممکن است پست های آنها را ببینند یا تفسیر کنند فکر کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا