راهنما و ترفندهای بازی های Pc، Xbox و Ps4

بهترین ترفندهای سالم برای برنده شدن در بازی فیفا 2019

در این مطلب قصد داریم دربارهٔ نکات، ترفند، استراتژی و رازهای موفقیت برای برنده شدن در بازی‌های فیفا ۲۰۱۹ صحبت کنیم. با ما همراه باشید تا زیر و بم بازی‌های فیفا را یاد بگیرید. دقت کنید که این بازی توسط نرم افزارهای قدرتمندی مثل یونیتی ساخته شده ولی با این حال اشکالاتی دارد که در نسخه 2020 رفع شده اند.

۱ ـ بازی را سخت کنید تا تجربهٔ متفاوتی داشته باشید.

FIFA_19_FUT_SP_Season_5-0_FUT_V_FUT,_2nd_Half.jpg

چه در بازی‌های فیفا حرفه‌ای باشید و چه اولین بارتان باشد، توصیه می‌کنیم میزان سختی بازی را بیشتر کنید تا بهترین نتیجه را بگیرید. قطعاً تعداد برد در بازی‌های آسان ملاک خوبی برای ارزیابی عملکرد بازیکنان نیست و بهتر است عملکرد واقعی بازیکن را در بازی‌های سخت‌تر بسنجید.

برای شروع بازی‌های فیفا بهتر است سطح حرفه‌ای را برای شروع انتخاب کنید. البته این بازی‌ها آن‌قدرها هم سخت نیست که نتوان از پس آن برآمد.

۲ ـ ممکن است تاکتیک‌ها روی عملکردتان تأثیر مثبت یا منفی بگذارند.

در فیفا ۲۰۱۹ قابلیت‌های تاکتیکی بیشتری نسبت به سری‌های قبلی در بازی اعمال ‌شده است. با استفاده از این قابلیت جدید، قبل بازی و حین بازی می‌توانید ترکیب و آرایش بازیکنان در زمین را تغییر دهید و آن‌ها را در موقعیت‌های جدید حمله یا دفاع قرار دهید.

توجه داشته باشید که برای گرفتن نتیجهٔ بهتر از تاکتیک‌ها و تصمیمات بهتر است تعادل را در میزان حمله و دفاع رعایت کنید و در مواقع ضروری با فشار دادن دکمهٔ سمت چپ یا راست دستهٔ کنسول، میزان دفاع و حمله بازیکنان را کم و زیاد کنید.

برای مثال در دقایق پایانی بازی‌هایی که در حال برد هستید می‌توانید بازیکنان بیشتری را در خط دفاعی قرار دهید تا از گل شدن توپ‌های حریف جلوگیری کنید.

بنابراین اگر تاکتیک‌های استاندارد روی تیمتان جواب نداد، به‌راحتی می‌توانید از منوی تاکتیک، نقشه بازی را عوض کنید.

۳ ـ سرعتتان را پایین بیاورید و همه‌جا سریع ندوید.

FIFA_19_The_Journey_0-0_RMA_V_SPO,_1st_Half.jpg

یکی از اشتباهات رایج گیمرها در بازی‌های فیفا این است که از اول تا آخر بازی از دکمهٔ سرعت استفاده می‌کنند. سرعت زیاد نه‌تنها بازیکن را خسته می‌کند، بلکه کنترل بازیکن روی توپ کمتر شده و مالکیت توپ را از دست می‌دهد.

بنابراین سرعت بازیکن را کمتر کنید و فقط در خط حمله سرعت را زیاد کنید.

۴ ـ با بازیکنان بیشتر آشنا شوید.

FIFA_19_The_Journey_0-0_ATM_V_JUV,_1st_Half_3.jpg

یکی از ویژگی‌های خوب بازی‌های فیفا این است که شما شانس آشنا شدن با نقاط ضعف و نقاط قوت بازیکنان را دارید و اطلاعاتی دربارهٔ راست یا چپ پا بودن بازیکن، زاویه مناسب برای شوت، سرعت بازیکن دفاعی و توانایی بازیکن در اجرای حرکات تاکتیکی به دست می‌آورید.

بنابراین با آشنا شدن با توانایی بازیکنان و انتخاب درست بازیکنان می‌توانید یک ترکیب تیمی قوی ایجاد کنید.

۵ ـ روی بازیکنان جوانی که معروف نیستند سرمایه‌گذاری کنید.

در بازی‌های فیفا ۲۰۱۹ بهتر است هنگام خرید بازیکن، روی بازیکنان جوان ۱۷ تا ۲۱ سال سرمایه‌گذاری کنید، چون این بازیکنان جوان و بااستعداد در آینده می‌توانند با بازیکنانی مثل مسی، رونالدو، نمیار و داوید دخیا برابری کنند.

اگرچه برای بالا بردن رتبهٔ بازیکن باید چند فصل به او زمان بدهید، اما یکی از ویژگی‌های خوب این بازیکنان، قیمت پایین آن‌ها است.

۶ ـ از تجربیات افراد حرفه‌ای استفاده کنید.

FIFA_19_FUT_SP_Season_1-0_FUT_V_FUT,_1st_Half.jpg

خیلی از مردم و گمیرهای حرفه‌ای، نکات و تجربیات خود را از بازی‌های فیفا در پلتفرم‌هایی مثل یوتیوب منتشر می‌کنند. بنابراین برای پیشرفت و موفقیت در بازی‌ها بهتر است نگاهی به ویدیوهای آموزشی افراد حرفه‌ای در زمینهٔ بازی‌های فیفا بیندازید و از تاکتیک‌های آنها تقلید کنید.

۷ ـ از کلیدهای میانبر استفاده کنید.

برای موفقیت در بازی‌های فیفا ۲۰۱۹ بهتر است از کلیدهای میانبر استفاده کنید تا سرعت عملتان در بازی بیشتر شود.

به‌عنوان‌مثال اگر در محوطهٔ جریمه قصد پاس دادن به هم‌تیمی‌های خود را داشته باشید، اما هیچ‌کدام از آنها در آن ناحیه نباشند، با فشار دادن دکمهٔ بالایی دستهٔ کنسول می‌توانید چند بازیکن را در محوطهٔ جریمه ظاهر کنید و به آنها پاس دهید.

نکاتی برای موفقیت در خط دفاع بازی‌های فیفا ۲۰۱۹

۱ ـ همیشه در خط گل بایستید.

FIFA_19_The_Journey_(In_Menus)_101.jpg

همیشه مقابل حریفی که قصد گل زدن دارد بایستید و راه او را سد کنید تا نتواند گل بزند. با این کار نه‌تنها روی حریف مقابل فشار وارد می‌کنید، بلکه شانس گرفتن توپ را هم دارید.

هرچقدر هم که حریفتان بازیکن قوی باشد، با قرار گرفتن در خط گل می‌توانید مانع گل شدن توپ شوید.

۲ ـ روی حریف فشار وارد کنید.

FIFA_19_The_Journey_(In_Menus)_96.jpg

اگرچه با تکل های ایستاده و لغزشی شانس گرفتن توپ از حریف را دارید، اما این دو حرکت بسیار ریسکی و خطرناک هستند. یکی از روش‌های گرفتن توپ از حریف مقابل، فشار آوردن به حریف است، چون با این کار پوزیشن او به هم می‌ریزد و چند ثانیه‌ای طول می‌کشد تا حریف به خودش بیاید.

پس به‌جای تکل های خطرناک بهتر است با گرفتن دکمه‌های L2/LT روی حریف فشار وارد کنید.

۳ ـ صبور باشید و موقعیت دفاعی خود را حفظ کنید.

FIFA_19_The_Journey_(In_Menus)_93.jpg

یکی از اشتباهات رایج بازیکنان دفاعی در فیفا ۲۰۱۹، خالی کردن خط دفاع است. ممکن است بازیکنان دفاعی وسوسه شوند که به‌جای دفاع در خط حمله ایفای نقش کند، اما با این کار خط دفاع خالی می‌شود و حریف به‌راحتی می‌تواند از این موقعیت برای گل زدن استفاده کند.

در موقعیت‌هایی که بازیکن دفاعی در شرایط سختی قرار دارد و دروازه در حال باز شدن است می‌توانید از هافبک یا بازیکنان گوشهٔ زمین برای دفاع کمک بگیرید و یک دیوار دفاعی در مقابل حریف ایجاد کنید.

بازیکنان فوروارد و مهاجم علاوه بر حمله باید به‌عنوان اولین خط دفاعی نیز عمل کنند. با همکاری بازیکنان دفاعی، فوروارد و مهاجم شانس تیم مقابل برای گل زدن کمتر می‌شود.

۴ ـ توپ را نزدیک خود نگه‌دارید.

FIFA_19_Intros_(In_Menus)_5.jpg

با فشار دادن دکمه L1(در PS4) و LB(درXBOX) کنترلتان روی توپ بیشتر می‌شود و بهتر و راحت‌تر از قبل می‌توانید پاس‌کاری کنید.

این قابلیت در موقعیت‌های خطرناکی مثل محوطهٔ جریمهٔ شلوغ که شانس از دست دادن توپ بالا است کاربرد زیادی دارد و موجب حفظ مالکیت توپ می‌شود.

نکاتی برای موفقیت در خط حمله بازی‌های فیفا ۲۰۱۹

۱ ـ با قابلیت Timed Finishing گل‌های زیبایی بزنید.

FIFA_19_The_Journey_3-0_RMA_V_RSO,_2nd_Half.jpg

با استفاده از این قابلیت جدید که در فیفا ۲۰۱۹ به بازی اضافه شد، قدرت و دقت بازیکن برای گل کردن توپ‌ها بیشتر می‌شود.

البته استفادهٔ درست از این قابلیت کار هر کسی نیست، بنابراین توصیهٔ ما به مبتدی‌ها این است که فقط در موقعیت‌های مطمئن از این قابلیت استفاده کنند. فراموش نکنید که در دریبل‌ها بهتر است از شوت‌های معمولی استفاده کنید و از این قابلیت فقط در نزدیک دروازه استفاده کنید، چون اگر طریقهٔ کار کردن با آن را بلد نباشید، احتمالاً توپ را از دست می‌دهید.

۲ ـ با حرکت فیک پاس، حریف را گول بزنید.

FIFA_19_Intros_(In_Menus)_7.jpg

در موقعیت‌هایی که حریف راهتان را سد کرده است می‌توانید با حرکت فیک پاس او را فریب دهید. برای این کار کافی است که اول دکمهٔ مستطیلی شکل دسته کنسول و سپس X را فشار دهید. با این کار حریف گول می‌خورد و می‌توانید به راه خود ادامه دهید.

۳ ـ از گوشه‌های خالی زمین استفاده کنید.

FIFA_19_The_Journey_(In_Menus)_91.jpg

در شرایطی که تمام بازیکنان در محوطهٔ جریمه جمع شده‌اند و گوشه زمین خالی است، به کمک یکی از هم‌تیمی‌های خود می‌توانید بازی را به گوشهٔ زمین بکشانید و ترکیب تیم مقابل را به هم بزنید.

در مسابقات آنلاین معمولاً این شرایط پیش می‌آید و با رعایت این نکته می‌توانید توپتان را گل کنید.

۴ ـ برای زدن گل‌های تاریخی حملات خود را محدود کنید.

FIFA_19_Intros_(In_Menus)_1.jpg

هیچ حسی قشنگ‌تر از زدن گل‌های تاریخی نیست، مخصوصاً اگر آن گل از بیرون محوطهٔ جریمه زده شود. اما شانس گل شدن این ضربات بسیار کم است، چون دروازه‌بان‌های فیفا ۲۰۱۹ بسیار قوی هستند.

هنگام شوت کردن توپ عجله نکنید و سعی نکنید که با زاویه به توپ ضربه بزنید، چون در اکثر مواقع این ضربات گل نمی‌شوند. بنابراین صبور باشید و زمان درست را برای شوت زدن انتخاب کنید تا شانس گل شدن توپ‌ها بیشتر شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا