گوناگون

محبوبترین بازی های کامپیوتری در سال 2020 بر اساس ژانر (نظر کاربران جهانی)

امروز یک لیست از بهترین بازی‌های کامپیوتری که در حال حاضر جزو پرفروش‌ترین و پرطرفدارترین بازی‌های کامپیوتری هستند تهیه‌کرده‌ایم. انتظار داریم که این بازی‌ها تا سال ۲۰۲۰ همچنان جزو محبوب‌ترین بازی‌های جهان باشند. اگر سرعت کامپیوتر تان برای اجرای این بازی ها پایین است این مطلب را بخوانید و اگر آنتی ویروس شما سرعت سیستم را کاهش می دهد این مطلب به شما کمک می کند. با ما همراه باشید.

بازی‌های رقابتی آنلاین

Apex Legends

سال انتشار: ۲۰۱۹ | سازنده: Respawn

در حال حاضر بازی Apex Legend جزو بهترین بازی‌های جنگی است. نقشهٔ بازی، صدای شلیک گلوله‌ها، تفنگ‌ها و حرکات (مثل حرکت پایین آمدن از تپه) این بازی بی‌نظیر است. اگرچه این بازی رایگان است، اما برای مجهز کردن تجهیزات جنگی می‌توانید تفنگ‌های جدیدی خریداری کنید. خیلی‌ها از Respawn انتظار چنین بازیِ فوق‌العاده‌ای را نداشته باشند، اما این شرکت ثابت کرد که درزمینهٔ بازی‌های کامپیوتری جزو بهترین‌ها است.

Rainbow Six Siege

سال انتشار: ۲۰۱۵ | سازنده: Ubisoft

اگرچه شاید این بازی برخلاف سری Counter Strike: Global Offensive، کیفیت و نشانه‌گیری‌های دقیقی نداشته باشد، اما جزو یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری مدرنی است که به مدیریت زمان و کار هماهنگ تیمی اهمیت زیادی داده است. در این بازی خودتان می‌توانید شخصیت، ابزار جنگی، نقشه و تفنگ موردنظرتان را انتخاب کنید. شرکت یوبی سافت، سالی چهار بار این بازی را به‌روزرسانی و ایرادات بازی را رفع می‌کند.

Overwatch

سال انتشار: ۲۰۱۶ | سازنده: Blizzard

این بازی شخصیت و قهرمان‌های زیادی دارد و شرکت بلیزارد سعی کرده تا به جنبه تیمی و گروهی بازی توجه بیشتری داشته باشد. در بازی Overwatch، هر یک از افراد تیم شش نفره (در نقش هدایتگر تانک، پشتیبان، مهاجم و مدافع) باهم تلاش می‌کند تا در مبارزه پیروز شوند. این بازی تأکید زیادی روی کار گروهی دارد و شما می‌توانید از بین ۲۷ شخصیت بازی، یکی را انتخاب کنید.

Fortnite Battle Royale

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Epic

بازی فورتنایت، ارتقا یافتهٔ بازی PUBG است. هدف این بازی تلاش برای بقا از طریق پناه گرفتن در ساختمان‌های ساخته‌شده و کشتن سایر افراد است و شخصیت بازی در هرلحظه و در هرجایی که باشد؛ چه در کوه‌های خلوت و سرسبز و چه در اوج آسمان‌خراش‌ها، باید برای بقا تلاش کند و سایر افراد را بکشد. شرکت اپیک هرچند وقت یک‌بار از آپدیت‌های جدید اسلحه، دام، تجهیزات جنگی و پوست جدید برای شخصیت‌ها رونمایی می‌کند. قطعاً این بازی ارزش صرف هزینه و زمان را دارد.

PlayerUnknown’s Battlegrounds

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: PUBG Corp

بازی با پرش ۱۰۰ قاتل از آسمان به یک جزیرهٔ متروکه شروع می‌شود و باید اسلحه و مهمات جمع‌آوری کنند و برای زنده ماندن بجنگند. البته موضوع این بازی تازگی ندارد و هدف سری‌های قبلی نیز بقا بود، اما بازی PUBG نسبت به بازی Fortnite، واقعی‌تر و ساده‌تر است. بازیکن تا زمانی که تمام افراد را نکشته است، باید دائماً در حال حرکت و ریسک کردن باشد تا درنهایت پیروز مبارزه شوند. در حین بازی باید تصمیمات درستی بگیرید، چون حتی با کوچک‌ترین خطا ممکن است جانتان را از دست بدهید.

Rocket League

سال انتشار: ۲۰۱۵ | سازنده: Psyonix

این بازی با الهام گیری از هاکی و فوتبال ساخته‌شده است و برای بازی کردن فقط به حرکت و سرعت نیاز دارید و خبری از تفنگ نیست. بازی به این صورت است که توپ بزرگ فوتبال را حین رانندگی باید وارد دروازه کنید. ماشین‌ها قابلیت پرش، پرواز و پاس دادن دارند. هر چه بیشتر بازی کنید، ترفند، مهارت و حرکت‌های جدیدتری یاد می‌گیرید. حتی اگر تازه‌وارد باشید و حرکت‌های زیادی بلد نباشید، همچنان شانس برنده شدنتان در این بازی بالا است. اگرچه می‌توانید بازی راکت لیگ را با موس و کیبورد انجام دهید، اما اکثر گیمرهای حرفه‌ای، دسته‌های کنترلی را ترجیح می‌دهند.

Hearthstone

سال انتشار: ۲۰۱۴ | سازنده: Blizzard

باوجود مرگ بن برود، کارگردان بازی Hearthstone، این بازی همچنان جزو پرطرفدارترین بازی‌های کامپیوتری است. دو نسخهٔ اخیر این بازی-The Boomsday Project و Rastakhan’s Rumble به دلیل به‌روزرسانی ناقص متا، موردانتقاد منتقدان قرار گرفت. اگر از آن دسته افرادی هستید که می‌توانید پول زیادی صرف خریدهای درون برنامه‌ای کنید، بازی Spell Hunter را پیشنهاد می‌دهیم، در غیر این صورت می‌توانید بازی Odd Paladin را امتحان کنید، اما این بازی نسبت به Spell Hunter هیجان کمتری دارد. اگر به دنبال هیجان کمتری در این بازی هستید می‌توانید این بازی را به‌صورت تک نفره و بدون محدودیت زمان بازی کنید و از بخش‌های حل پازل، شکار هیولا و فرار از زندان آن لذت ببرید.

League of Legends

سال انتشار: ۲۰۰۹ | سازنده: Riot Games

اگر به دنبال بازی‌های تیمی و آنلاینی هستید که به کار گروهی، هوش و واکنش سریع نیاز دارند، قطعاً این بازی همان چیزی است که دنبالش هستید. به چند دلیل این بازی جزو پرطرفدارترین بازی‌های جهان است. یک اینکه این بازی به کار تیمی اهمیت زیادی داده است و باید سال‌های زیادی صرف کنید تا قهرمانان و تکنیک‌های بازی را به‌طور کامل یاد بگیرید و دائماً چیزهای جدیدی در بازی یاد خواهید گرفت. دوم اینکه شرکت سازندهٔ بازی هرسال از نقشه، شخصیت و قابلیت‌های جدیدی رونمایی می‌کند.

بهتر است این بازی را با دوستانتان انجام دهید، چون هم‌گروه شدن با دوستانتان لذت‌بخش‌تر از هم‌گروه شدن با غریبه‌ها است. اگر از بازی کردن League of Legends خسته شدید، بازی Dota2 را امتحان کنید.

Battlefield 1 و Battlefield 5

سال انتشار: ۲۰۱۶ و ۲۰۱۸ | سازنده: Dice

اگرچه Battlefield 1 طرفداران سرسختی دارد، اما پیشنهاد ما این است که هر دو سری را امتحان کنید. یکی از ویژگی‌های خوب بازی Battlefield 5، رایگان بودن تغییر فصل بازی و نقشه‌ها است. باوجود پولی بودن بعضی از قسمت‌های Battlefield 1، این بازی همچنان طرفداران خودش را دارد.

بازی‌های تیراندازی تک‌نفره اول‌شخص

Doom

سال انتشار: ۲۰۱۶ | سازنده: id

سری اول بازی Doom که در سال ۱۹۹۳ روانه بازار شد، جزو بهترین بازی‌های تیراندازی تاریخ به شمار می‌رود. باوجود چنین سابقهٔ درخشانی، خیلی‌ها انتظار نداشتند که سری ۲۰۱۶ بتواند مانند سری ۱۹۹۳ موفق عمل کند. اما سری جدید بازی Doom توانست نظر مخاطبان و منتقدان را به خود جلب کند. این بازی برخلاف بازی‌های مدرن امروزی، داستان خاصی ندارد و تنها هدف آن شلیک به‌صورت شیطان و کشتن اهریمن‌ها است.

یکی از ویژگی‌های جالب بازی Doom، به‌کارگیری ایده‌های بامزه در طول بازی است، مثل نیشگون گرفتن شیطان برای گرفتن مهمات جنگی، موشک‌های فراوان و پخش موسیقی هوی‌متال در طول بازی که رفته‌رفته بلندتر می‌شود.

Warhammer: Vermintide 2

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Fatshark

سری اول و دوم بازی Vermintide شباهت بسیار زیادی به بازی Left 4 Dead دارد. بازی با حمله موش‌ها به شهر آغاز می‌شود و موش‌ها در همه جای شهر برای ضربه زدن به بازیکن کمین گرفته‌اند، و بازیکنان باید برای نجات جان یاران خود تلاش کنند، بنابراین موفقیت در این بازی به هماهنگی، هوش و کار تیمی بستگی دارد.

این بازی پنج قهرمان دارد و هرکدام دارای سه زیرگروه با اسلحه و مهارت‌های متفاوت هستند. جایزهٔ موفقیت در هر مرحله، سلاح‌های جدید و تاراج شهر است. بهتر است در این بازی با دوستان خود هم‌گروه شوید و از بازی لذت ببرید.

Dusk

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: David Szymanski

اگر با بازی‌های Doom و Quake خاطره دارید، این بازی قطعاً خاطراتی مثل پیدا کردن خزانهٔ مخفی، پخش موسیقی متال حین بازی و به رگبار گرفتن شیطان را یادآوری خواهد کرد.

Resident Evil 2

سال انتشار: ۲۰۱۹ | سازنده: Capcom

بازی Resident Evil در سال ۲۰۱۹ ارتقا یافت و هدف این بازی همچنان تلاش برای بقا است. در نسخهٔ ارتقا یافتهٔ بازی شاهد موارد جدید همراه با نوستالژی‌های قدیمی هستیم.

بازی‌های اکشن

Grand Theft Auto 5

سال انتشار: ۲۰۱۵ | سازنده: Rockstar

بازی GTA جزو یکی از بهترین بازی‌های کامپیوتری جهان است و گرما، جو و بزرگی شهر لس‌آنجلس را به‌خوبی به تصویر کشیده است و بازی کردن در چنین فضایی بسیار لذت‌بخش است. این بازی سه شخصیت اصلی دارد و هرکدام مأموریت‌های مسلحانه‌ای دارند که باید تا پایان بازی به اتمام برسانند.

اگر به دنبال مراحل پیشرفته‌تری از بازی هستید می‌توانید این بازی را به‌صورت آنلاین و گروهی بازی کنید و از مأموریت‌های مسلحانه گروهی با دوستانتان لذتت ببرید.

Assassin’s Creed Odyssey

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Ubisoft

شرکت یوبی سافت با رونمایی از سری جدید بازی‌های Assassin’s Creed، عصر جدیدی در ژانر بازی‌های کامپیوتری ایجاد کرد. در این بازی شاهد ماجراها و مأموریت‌های جنگجوها هستیم.

Dishonored 2

سال انتشار: ۲۰۱۶ | سازنده: Arkane

این بازی پر از مرحله‌های پیچیده و متنوع و مأموریت‌های بزرگ است. سری دوم بازی Dishonored، درواقع ادامهٔ سری اول است. بازی در قالب دو شخصیت با خصوصیات و قدرت‌های مختلف انجام می‌شود. در سری دوم این بازی شاهد کشتارهای کمتری هستیم، در عوض قابلیت خلع سلاح، خفه کردن، هل دادن و ضربه زدن به‌صورت دشمن به بازی اضافه‌شده است. همچنین با توجه به قدرتی که امیلی به یاران خود داده است می‌توانید چند دشمن را به‌طور هم‌زمان از پا دربیاورید.

Hitman 2

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: IO

در سری دوم بازی Hitman نیز مأمور ۴۷ حضور دارد و بعد از گذشت ۲۰ سال، همچنان به انجام مأموریت می‌پردازد. ویژگی جالب سری دوم این بازی در این است که اگر سری اول آن را بازی نکرده باشید می‌توانید مرحله‌های قبلی را خریداری کنید، اما اگر قبلاً آنها را بازی کرده باشید، آن مرحله‌ها به‌طور رایگان در اختیارتان قرار می‌گیرد.

بازی‌های اکشن در سبک نقش‌آفرینی

Nier: Automata

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Square Enix

این بازی با فرستاده شدن چند اندروید به زمین شروع می‌شود و هدف آنها ایجاد امنیت در زمین از طریق از بین بردن ماشین‌های خطرناک است. اما داستان بازی به همین سادگی‌ای که گفتیم نیست، چون بعضی از ماشین‌ها ذهن، امید و آرزو دارند. داستان بازی فوق‌العاده است و در هر مرحله و لحظه، ذهنیتتان نسبت به شخصیت‌ها عوض می‌شود.

این بازی را نمی‌توان کاملاً در ردهٔ بازی‌های اکشن قرار دارد، اما باوجود صحنه‌هایی مثل از بین بردن ماشین‌ها با شمشیر، این بازی را در ردهٔ بازی‌های اکشن قرار داده است. اگرچه این بازی به‌خوبی در کامپیوتر اجرا نمی‌شود، اما همچنان طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد.

The Witcher 3: Wild Hunt

سال انتشار: ۲۰۱۵ | سازنده: CD Projekt

بازی به دوران قرون‌وسطی برمی‌گردد و شخصیتی به نام گرالت به دنبال کشتن هیولای شیطان‌صفت است. داستان این بازی بسیار زیرکانه نوشته‌شده است و درهرحال حاضر این بازی جزو بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی دنیا است.

The Witcher 3 پر از اتفاقات و موجودات جدیدی مثل غول، ومپایر و روح است و این بازی حس سفر در تاریخ و گذشته را به گیمر منتقل می‌کند، به‌عنوان‌مثال به‌کارگیری سلاح و داروهای خاص برای از پا درآوردن دشمن، یادآور قرون گذشته است.

علاوه بر جذاب بودن چنین دنیایی در بازی، شخصیت گرالت نیز بسیار جذاب است؛ گرالت فردی لجوج، بامزه و دائم الخسته است. حتی اگر سری‌های قبلی ویچر را بازی نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم به سری سوم ویچر یک شانس بدهید.

Divinity: Original sin 2

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Larian

بازی Divinity: Original sin 2 جزو بازی‌های کلاسیک نقش‌آفرینی است که حال و هوای مدرن و شخصیت‌های متفاوتی دارد و می‌توانید این بازی را چهار نفره بازی کنید و از مبارزه و مأموریت‌های متنوع آن لذت ببرید، به‌عنوان‌مثال جادو و طلسم بارش آتش از آسمان و نفت ریختن دور دشمنان. در این بازی دست گیمر برای اجرای بازی بسیار باز است و می‌تواند آزادانه و به هر طریقی که دوست دارد مبارزه را پیش ببرد. داستان و نقش شخصیت‌ها نیز بسیار دقیق طراحی‌شده است و اتمام این بازی ۱۰۰ ساعت طول می‌کشد.

در سری دوم این بازی قابلیت جدیدی برای ماجراجویی و مبارزات تکی و آزادانه نیز قرار داده‌شده است.

Ni no Kuni ll: Revenant Kingdom

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Level-5

این بازی جزو یکی از بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی است و بازی از جایی آغاز می‌شود که ایوان، پادشاه جوان و از ایل‌وتبار گربه‌ها تلاش می‌کند تا قدرت و سلطنتش را پس بگیرد و دنیای آرامی بسازد. ایوان با سفر به قلمروهای دوردست، ملاقات با شهروندان آنجا و دستگیری روسای دخیل در کودتا سعی می‌کند تا قدرت را دوباره در دست بگیرد. این بازی برگرفته از یک افسانهٔ قدیمی است و به‌طور هوشمندانه‌ای طراحی‌شده است و سازندگان بازی از روش‌های مختلفی برای جذاب کردن بازی استفاده کرده‌اند.

Dark Soul 3

سال انتشار: ۲۰۱۶ | سازنده: FromSoftware

تفاوت سری سوم این بازی با سری‌های قبلی در این است که می‌توان در سری سوم نقش‌آفرینی کرد و در دنیای پر از هیولا، آزادانه ماجراجویی کرد. سری سوم دارک سول جزو باکیفیت‌ترین و بهترین بازی‌های کامپیوتری است و دشمنان بازی بسیار سریع عمل می‌کنند و اگر غفلت کنید ممکن است کشته شوید، اما شخصیت‌های اصلی بازی نیز نسبت به سری‌های قبلی، سرعت عمل بیشتری دارند و با تمام قدرت در پی اسیر کردن روح‌های شوم هستند. در این بازی می‌توانید از کلیدهای میانبر استفاده کنید و از قابلیت ارتقا تجهیزات جنگی لذت ببرید. اتمام بازی دارک سول ۵۰ ساعت طول می‌کشد.

بازی‌های اکتشاف، بقا و ساختمان‌سازی

Stardew Valley

سال انتشار: ۲۰۱۶ | سازنده: ConcernedApe

اریک بارون، سازندهٔ این بازی با الهام گرفتن از زندگی‌ای روستایی، این بازی را طراحی کرده است تا گیمرها زندگی عشایری و نگهداری از مرغ و جوجه را تجربه کنند. در این بازی شما صاحب یک مزرعه هستید و در طول روز به کاشت محصولات کشاورزی و وقت گذراندن با بومیان و آدم‌های متفاوت در روستا مشغول می‌شوید. هدفتان در بازی، افزایش سود از طریق فروش محصولات کشاورزی، آمده کردن زمین زراعی برای کاشت محصولات فصلی، ماهیگیری و کار در معدن است. بازی Stardew Valley در ژانر خودش جزو بهترین‌ها است.

Kerbal Space Program

سال انتشار: ۲۰۱۵ | سازنده: Squad

موضوع اصلی این بازی ساخت سفینه و فضانوردی با سفینهٔ ساخته‌شده است. شاید در نگاه اول بازی ساده‌ای به نظر به رسد، اما ماجرا به همین‌جا ختم نمی‌شود، چون در حین ساخت سفینه با مشکلات فراوانی روبه‌رو خواهید شد. می‌توانید سفینه‌های مختلفی بسازید و با آن در منظومهٔ شمسی گشت‌وگذار کنید. بازی کربال جزو بازی‌های طنز، اکتشافی و هیجان‌انگیز است.

Subnautica

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Unknown Worlds

این بازی فرصتی را فراهم کرده است تا مخاطبان بتوانند تجربهٔ زندگی دریایی و آکواریوم گردی داشته باشند. در طول بازی گهگاهی باید از تونل‌های تنگ عبور کنید و حتی ممکن است موجودات عظیم‌الجثه دریایی شما را ببلعند. برای سیر کردن شکمتان باید ماهی بخورید، اما در انتخاب ماهی‌ها باید محتاط باشید و هر ماهی را نخورید. بازی Subnautica جزو بازی‌های اکتشافی و بقایی است و در طول بازی با موجودات آبزی مختلفی آشنا خواهید شد.

Proteus

سال انتشار: ۲۰۱۳ | سازنده: Ed Key and David Kanaga

سازندگان بازی Proteus با الهام گرفتن از طبیعت، اشکال و صداهای طبیعت را در قالب بازی درآورده‌اند. تپه‌های منحنی شکل، درختان تنومند و قورباغه‌های آوازخوان نمونه‌هایی از به‌کارگیری عناصر طبیعت در بازی است. موضوع اصلی این بازی گشت‌وگذار در دل طبیعت و لذت بردن از سمفونی آواز پرندگان و کرم شب‌تاب است.

بازی‌های استراتژیک

Into The Breach

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Subset

موضوع اصلی این بازی نجات انسان‌ها از تجاوز و حمله‌های بیگانه‌ها است و جزو بازی‌های استراتژیکی است که سازندگان بازی FTL آن را طراحی کرده‌اند. بازی Into The Breach تقریباً مثل حل پازل است و در هر مأموریت باید راهی برای نجات خود پیدا کنید. قبل از شروع بازی باید از بین تیم‌های مختلف یکی را برای بازی انتخاب کنید و توانایی‌های هر تیم نیز با یکدیگر فرق دارد، به‌عنوان‌مثال با انتخاب گروه جت می‌توانید دشمنان را بمب باران کنید یا با انتخاب گروه راکت، هوا را غرق در دود کنید تا نظم دشمنان به هم بریزد. هر یک از اعضای تیم خصوصیات متفاوتی دارند، بنابراین می‌توانید اعضای تیم را بنا بر نیاز خود انتخاب کنید. بعد از جبران خسارت‌های ساختمانی و شهری، مأموریت به پایان می‌رسد.

XCOM 2: War of the Chosen

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Firaxis

در این بازی استراتژیک باید به‌عنوان نیروی مقاومتی تلاش کنید تا دشمنان وارد سرزمینتان نشوند. این بازی ترکیبی از بازی‌های ساختمان‌سازی، تیم سازی و استراتژیک است. علاوه بر دفاع از قلمرو باید تجهیزات و اطلاعات جمع کنید تا سپر دفاعی دشمن را بشکنید. بازی XCOM 2 جزو بازی‌های بقایی و آخرالزمانی است. در طول مبارزه ممکن است اسیر فرماندهان دشمنان شوید، اما می‌توانید از این فرصت برای جمع‌آوری اطلاعات استفاده کنید و از آنها علیه دشمن استفاده کنید تا درنهایت از آنها انتقام بگیرید. درنتیجه این بازی را می‌توان در رده بازی‌های تاکتیکی قرار داد. در طول بازی حس نفرت و عشق را تجربه خواهید کرد؛ زمانی که دشمنان نقشه‌هایتان را خراب می‌کنند، از آنها متنفر خواهید شد و زمانی که آنها را زیر رگبار تفنگ می‌گیرید، عشق خواهید کرد.

Total War: Warhammer 2

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Creative

این بازی در ردهٔ بازی‌های فانتزی قرار دارد و دلیل محبوبیت آن، خشونت و هیجان بی‌حدواندازهٔ بازی و جزو بازی‌های تاریخی و استراتژیکی محسوب می‌شود که حول محور جنگ و مبارزه طراحی‌شده است. ترکیب بازی Total War و Warhammer بسیار جالب از آب در آمد. بازی Warhammer جزو بازی‌های تاریخی و بازی Total War جزو بازی‌های مدرن و فانتزی است و هر دو جزو بهترین بازی‌های جهان هستند. نتیجه ترکیب این دو بازی، نظر بسیاری از گیمر ها را به خود جلب کرد. در طول بازی با انجام یک سری مراسم و جادو باید سعی کنید تا طوفانی به نام ورتکس را کنترل کنید و درنهایت برای گرفتن امپراتوری مورتال بجنگید.

Slay the Spire

سال انتشار: ۲۰۱۹ | سازنده: Harebrained Schemes

این بازی جزو بازی‌های تک‌نفره و کارتی است که نظر گیمرهای تیمی را هم به خود جلب کرده است. با جمع‌آوری کارت‌های بیشتر می‌توانید قدرت بیشتری داشته باشید. در این بازی از هر کارتی می‌توانید برای از بین بردن هیولاها استفاده کنید. در طول بازی استراتژی‌های زیادی یاد می‌گیرید و اتمام بازی، ده‌ها ساعت طول می‌کشد، اما حتی باوجود تمام کردن بازی احتمالاً وسوسه خواهید شد تا دوباره بازی را شروع کنید.

BattleTech

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Harebrained Schemes

موضوع اصلی این بازی تک‌نفره، نگهبانی، آدم کشی، تصرف پایگاه و انجام سایر مأموریت‌ها در ازای پول و شهرت است. در این بازی همانند بازی XCOM، نیروهایی برای مبارزه به میدان جنگ فرستاده می‌شوند و در طول مبارزات شاهد مجروح شدن و مرگ یاران نیز هستیم. برخلاف بازی XCOM، این بازی با جزئیات و دقت فراوانی طراحی‌شده است: نیروهای مبارزه به یازده گروه مختلف تقسیم‌شده‌اند و سلاح‌ها و تجهیزات جنگی مختلفی برای آنها تدارک دیده‌شده است. نظم، سرعت و انسجام نیروها نیز ازجمله مواردی است که جذابیت بازی را بیشتر کرده است.

بازی‌های حل معما

Return of the Obra Dinn

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Valve

این بازی جزو بهترین بازی‌های حل معما در سال ۲۰۱۸ است. ابرا دین نام کارآگاهی است که روی پروندهٔ کشتی گم‌شده در دریا کار می‌کند و شما به‌عنوان کارآگاه باید از اتفاقاتی که برای سرنشینان کشتی رخ‌داده است، سر دربیاورید.

Portal 1 + 2

سال انتشار: ۲۰۰۷/۲۰۱۱ | سازنده: Lucas

سازندگان بازی Portal تلاش کرده‌اند تا با به‌کارگیری سبک معماگونه و روایتی جذاب، بتوانند تجربهٔ متفاوتی را به گیمرها ارائه دهند. در حین بازی باید به‌طور هم‌زمان فکرتان را روی چند موضوع بگذارید تا بتوانید معمای بازی را حل کنید. این بازی در حین جدی بودن، گهگاهی بامزه هم می‌شود.

سری دوم این بازی نسبت به سری اول آن، کامل‌تر و جذاب‌تر است و می‌توانید آن را با دوستانتان بازی کنید.Portal دوم دنیای بزرگ‌تری دارد و معمای آن نیز پیچیده‌تر است. اما بزرگ‌ترین وجه تمایز سری دوم نسبت به سری اول، اضافه شدن قابلیت بازی با دوستان است.

Opus Magnum

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Zachtronics

هدف اصلی این بازی فقط حل معما نیست، بلکه باید به بهترین شکل ممکن معما را حل کنید و با استفاده از روبات‌های برنامه‌ریزی‌شده، ماشین‌های شیمیایی بسازید. با کمی تفکر می‌توانید با استفاده از یک روش ساده، ماشین‌های پیچیده‌ای طراحی کنید. مطمئناً اگر یک‌بار این بازی را انجام دهید، معتاد آن می‌شوید.

Gorogoa

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Buried Signal

این بازی جزو یکی از بهترین بازی‌های معماگونه‌ای است که اخیراً منتشرشده است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که کاشی‌های مختلف را با خلاقیت کنار هم قرار دهید تا معمای بازی حل شود.

Lumines Remastered

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Resonair

این بازی جزو بازی‌های موزیکال و در سبک معمایی است که باوجود گذشت ۱۵ سال از انتشار آن، همچنان جزو بازی‌های پرطرفدار است. در ورژن جدید این بازی از موزیک‌های بی‌نظیری استفاده‌شده است. بعد از یک‌بار بازی کردن، قطعاً جزو طرفداران پر و پا قرص این بازی خواهید شد.

Baba is You

سال انتشار: ۲۰۱۹ | سازنده: Hempuli Oy

در این بازی باید کلمات مختلف را کنار یکدیگر قرار دهید تا قوانین جدیدی برای دنیا بسازید. یکی از منتقدان دربارهٔ این بازی می‌گوید “بخشی از این بازی، سبک معمایی دارد، بخشی از آن قدرت زبان و کلمات را نشان می‌دهد.”

بازی‌های داستان محور

What Remains of Edith Finch

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Giant Sparrow

در این بازی باید قدم در خانهٔ خانوادهٔ فینچ بگذارید و سر از راز آنها دربیاورید. هر یک از اعضای خانوادهٔ فینچ، داستان و ماجرای متفاوتی دارد که هر یک در قالب یک بازی درآمده است. بعضی از فصل‌های بازی فوق‌العاده هیجانی هستند و شما باید بدون اسپویل شدن سایر فصل‌ها، راز این خانهٔ مرموز را کشف کنید.

Life is Strange

سال انتشار: ۲۰۱۵ | سازنده: Dontnod

این بازی برای ردهٔ نوجوان و جوانان طراحی‌شده است و دربارهٔ نوجوانی است که در یک شهر کوچک و رازآلود زندگی می‌کند و قادر است با زمان بازی کند.

یکی از ویژگی‌های بارز Life is Strange این است که این بازی چند قسمت دارد و هر بار یکی از قسمت‌های آن منتشر می‌شود و سازندگان بازی می‌توانند ایرادات بازی را با ارزیابی انتقادات، در قسمت‌های بعدی بازی اصلاح کنند. به علت قسمتی بودن این بازی، گیمرها هر بار باید با اشتیاق فراوان منتظر رونمایی از قسمت جدید بازی باشند.

Tacoma

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Fullbright

در این بازی وارد ایستگاه فضایی متروکه و رازآلود می‌شوید و باید جزئیات ایستگاه و فضای اطراف را بگردید تا سر از راز این ایستگاه دربیاورید. با بازی تاکوما تجربه‌ای متفاوت ازآنچه در کتاب‌ها و فیلم‌ها با آن روبه‌رو هستیم را تجربه خواهید کرد.

بازی‌های مهیج، ورزشی و شهرسازی

Forza Horizon 4

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Playground Games

اگر به دنبال بازی‌های مسابقه‌ای هستید، حتماً این بازی را امتحان کنید.

Euro Truck Simulator 2

سال انتشار: ۲۰۱۳ | سازنده: SCS Software

این بازی چیزی نیست جز تریلی سواری در نقاط مختلف اروپا و در شرایط آب و هوایی مختلف و احتمالاً در طول بازی با مشکلات فنی تریلی نیز مواجه خواهید شد.

Elite Dangerous

سال انتشار: ۲۰۱۴ | سازنده: Frontier

در این بازی تجربه فضانوردی و گشت‌وگذار در کهکشان راه شیری را خواهید داشت و آزاد هستید تا با سفینه به هر کجایی که خواستید سفر کنید. با گذر زمان کم‌کم مهارت خلبانی‌تان نیز افزایش می‌یابد و سفینه را بهتر از قبل هدایت خواهید کرد.

Football Manager ۲۰۱۹

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Sports Interactive

این بازی جزو بهترین بازی‌های فوتبالی است.

Frostpunk

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: 11 Bit Studios

موضوع اصلی این بازی تلاش برای بقا و شهرسازی است و در طول بازی با تصمیمات سختی روبه‌رو می‌شوید که باید به عواقب آنها خوب فکر کنید. در این بازی باید تلاش کنید تا در دنیای سرد و بی‌روح بازی زنده بمانید و امید تان را نسبت به آینده از دست ندهید و برای ساخت آینده تلاش کنید. برخلاف بیشتر بازی‌های شهرسازی، بازی Frostpunk، پایان بازی ندارد و تمام وقایع بازی طی ۴۵ روز اتفاق می‌افتد. لحظات تصمیمی گیری در این بازی، جزو لحظات سخت و فراموش‌نشدنی است.

Super Mega Baseball 2

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Metalhead

این بازی جزو یکی از پرطرفدارترین بازی‌های کامپیوتری در ژانر ورزشی است و در نگاه اول ممکن است خیلی کارتونی به نظر برسد، اما این بازی جزو بهترین بازی‌ها درزمینهٔ بیس بال است.

بازی‌های نقش‌آفرینی آنلاین چند نفره

World of Warcraft

سال انتشار: ۲۰۰۴ | سازنده: Blizzard Entertainment

این بازی شاید کمی قدیمی باشد، اما همچنان جزو بهترین بازی‌های نقش‌آفرینی چند نفره است. بازی World of Warcraft را می‌توان در ردهٔ بازی‌های استراتژیک فانتزی نیز قرار داد. هدف این بازی به‌زانو درآوردن خدایان اهریمنی و نجات دنیا از دست دشمنان شیطانی است. بازی شامل ۱۲ رده و ۱۳ مسابقه است و می‌توانید خودتان شخصیت موردنظرتان را انتخاب کنید. فرقی ندارد که ماهی دو ساعت یا روزی دو ساعت زمان صرف بازی کنید، درهرحال تازگی بازی تا آخر حفظ می‌شود و مبارزات مختلفی برای گیمر ها طراحی‌شده است.

آخرین نسخهٔ این بازی یعنی Battle for Azeroth با نقدهای زیادی روبه‌رو شد، البته این به معنی بد بودن این نسخه نیست و سازندگان این بازی اعلام کرده‌اند که ایرادات این نسخه در آپدیت جدید برطرف خواهد شد. بازی World of Warcraft توانست رضایت هر نوع گیمری را به خود جلب کند.

Warframe

سال انتشار: ۲۰۱۳ | سازنده: Digital Extremes

سبک این بازی علمی تخیلی است و پر از رازهای کشف نشده است و باید در نقش نینجاهای فضایی و به کمک تفنگ و شمشیر، ماشین‌های اندرویدی را از بین ببرید. برای صعود به مرحلهٔ بعد باید به کمک سه هم‌گروهی خود، دل‌ورودهٔ ماشین‌های اندرویدی را دربیاورید و به منابع آنها دسترسی پیدا کنید.

اما درواقع بازی Warframe بسیار پیچیده‌تر از چیزی است که گفتیم و در هر مرحله با شخصیت‌ها و مبارزات متنوعی روبه‌رو خواهید شد و با به دست آوردن هر زره جنگی، توانایی‌های متفاوتی به شخصیتتان اضافه خواهد شد. شاید این بازی را نتوان کاملاً در ردهٔ بازی‌های چندنفره آنلاین قرار دارد، اما مطمئناً این بازی پروژهٔ بسیار بزرگی بود که با موفقیت توانست نظر گیمر ها را به خود جلب کند.

Path of Exile

سال انتشار: ۲۰۱۳ | سازنده: Grinding Gear Games

این بازی رایگان مناسب کسانی است که زمانی عاشق بازی Diablo 2 بودند و در این بازی شاهد نقش‌آفرینی‌های پیچیده‌تری هستیم. در بازی Path of Exile می‌توانید کاراکتر موردنظرتان را شخصی‌سازی کنید. برای یادگیری مهارت‌های جنگی احتمالاً باید ماه‌ها زمان صرف کنید تا بتوانید مبارز کاملی شوید. شاید این بازی نتوانسته باشد نظر تمام گیمر ها را به خود جلب کند، اما از زمان انتشار بازی، طرفداران پر و پا قرص خودش را دارد.

در این بازی می‌توانید در معبد یا جنگل‌هایی پر از مردگان متحرک گشت‌وگذار کنید و در طول بازی از مبارزات مختلف لذت ببرید. کمپانی این بازی هرماه با طراحی یک سری چالش و لیگ برای گیمر ها تلاش می‌کند تا از قابلیت‌های جدید بازی رونمایی کند. اگر در دنیای بازی به دنبال بازی‌ها و مهارت‌های جدیدی هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این بازی را امتحان کنید.

Final Fantasy 14: A Realm Reborn

سال انتشار: ۲۰۱۴ | سازنده: Square Enix

در این بازی باید به افراد بومی منطقه اورزیا کمک کنید تا از خود در برابر تجاوز امپراتوری گارلین دفاع کنند. اگر به دنبال بازی‌های داستان محورِ چندنفره هستید، این بازی حماسه‌ای همان چیزی است که دنبالش هستید.

سازندگان این بازی در هر سری از بازی تلاش می‌کنند تا ایرادات بازی را برطرف کنند. اگرچه تاکنون ۱۴ سری از این بازی منتشرشده است، اما این بازی ذره‌های خسته‌کننده و تکراری نشده است و در هر سری با سورپرایزهای مختلفی روبه‌رو هستید.

بازی‌های محلی چندنفره

Nidhogg 2

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Messhof

ازنظر بعضی از منتقدان سری دوم این بازی بهتر از سری اول است، اما موضوع هر دو بازی تقریباً یکسان است. در این بازی، دو مبارز در تلاش‌اند تا دیگری را شکست دهند و با کمی غفلت ممکن است توسط دشمن کشته شوید. این بازی بسیار هیجان‌انگیز و بامزه است و باید حرکت بعدی رقیب را در طول بازی پیش‌بینی کنید تا بتوانید او را شکست دهید.

TowerFall Ascension

سال انتشار: ۲۰۱۴ | سازنده: Matt

این بازی حول محور تیر و کمان و تیراندازی می‌چرخد و می‌توانید این بازی را در گروه‌های چهارنفره و دو گروه دونفره بازی کنید و باید با تیر و کمان به فرد بالایی خود تیراندازی کنید و او را از پا دربیاورید.

Overcooked 1 و Overcooked 2

سال انتشار: ۲۰۱۸ | سازنده: Ghost Town Games

در این بازی کافی است تا وظایف ساده آشپزی را به‌درستی انجام دهید و با همکاری ۴ هم‌گروهی، بعد از آماده کردن مواد اولیه و پخت غذا آن را برای مشتری سرو کنید. شاید بازی ساده‌ای به نظر برسد، اما در طول بازی باید با مشکلات زیادی دست‌وپنجه نرم کنید، به‌عنوان‌مثال در مرحله اول باید در کشتی دزدان دریایی آشپزی کنید و در حین آشپزی به دلیل حرکات کشتی، دچار مشکل خواهید شد. در مرحله‌های بعدی ممکن است به دلیلی کوچک بودن آشپزخانه نتوانید به‌راحتی آشپزی کنید و گهگاهی هم باید غر زدن‌های مشتریان را تحمل‌کنید. اگر تابه‌حال این بازی را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد می‌کنیم که به سری دوم این بازی یک شانس بدهید.

بازی‌های دوبعدی

Spelunky

سال انتشار: ۲۰۱۳ | سازنده: Mossmouth

موضوع اصلی این بازی، ماجراجویی در معادن، جنگل، غار و حتی جهنم برای پیدا کردن گنج و راه فرار است. در طول بازی ممکن است به خاطر اشتباهاتتان بارها کشته شوید، اما با هر شکست، راه‌های جدیدی یاد می‌گیرید.

این بازی دوبعدی بسیار مهیج و پر از رازهای کشف نشده است و باید تکه‌های پازل را کنار هم قرار دهید تا بتوانید معمای بازی را حل کنید.

Hollow Knight

سال انتشار: ۲۰۱۷ | سازنده: Team Cherry

در این بازی باید در نقش حشرهٔ کوچکی به نام هالو نایت که در یک زیرزمین زندگی می‌کند، ایفای نقش کنید و با سرنخ‌هایی که در مسیر ماجراجویی‌تان به دست می‌آورید، سعی کنید تا راهتان را به دنیا پیدا کنید. اگر یک‌بار این بازی را امتحان کنید، قطعاً نمی‌توانید از آن دل بکنید.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا