گوناگون

درآمدزایی از طریق استریم کردن بازی با حمایت مالی

در دنیای دیجیتال هیچ غیرممکنی وجود ندارد. پیش‌ از این، مردم اعتقاد داشتند گیمرها با بازی کردن‌های مداوم، فقط وقت‌شان را تلف می‌کنند. کسی باورش نمی‌شد، دنیای دیجیتال به آن‌ها این فرصت را بدهد که از طریق همین بازی کردن‌ درآمد خوبی ‌کسب کنند. مسئله خیلی ساده است؛ استریم کردن بازی‌های کامپیوتری این روزها از جمله راه‌هایی است که گیمرها از آن کسب درآمد می‌کنند. در واقع آن‌ها ویدئو بازی‌‌ کردن‌شان را بر روی پلتفرم‌هایی مثل توییچ، یوتیوب و آپارات بصورت زنده آپلود می‌کنند و از این طریق همراه درگاه پرداخت به درآمد می‌رسند. از پوشک گرفتن کودکان قلق خاص خودش رو داره.

استریم : با توجه به معنای لغوی این واژه، استریم به جریان تدریجی داده‌ها گفته می‌شود که از نقطه‌ای به نقطه‌ی دیگر جابه‌جا می‌شوند. به طور کلی به فرآیند جریان تدریجی داده‌ها استریمینگ نیز می‌گویند.

اگر شما هم یک گیمر حرفه‌ای و یا حتی گیمری مبتدی به حساب می‌آیید، این مقاله کمک‌تان خواهد کرد تا با جزئیات بیش‌تری با این شیوه‌ی کسب درآمد و درگاه پرداخت رایان پی برای حمایت مالی در زمان استریم آشنا شوید.سن فرستادن کودک به کلاس زبان دلیل علمی دارد.

مواد لازم برای گیم استریمر شدن

قبل از ورود به جزئیات استریم کردن بازی‌ها، بهتر است ببینیم برای این‌کار چه تجهیزاتی نیاز دارید؛ به عبارت بهتر مواد لازم برای کسب درآمد از طریق نمایش بازی‌های کامپیوتری چیست؟ به فهرست کوتاه و ساده‌ای که در زیر می‌آوریم دقت کنید:

  • دستگاه بازی: ( این دستگاه می‌تواند لپ‌تاپ شخصی یا کامپیوتر و یا هر کدام از کنسول‌های متنوع بازی باشد.)
  • ایجاد یک حساب‌ کاربری در پلتفرمی که برای استریم کردن انتخابش کرده‌اید. ( توییچ، یوتیوب و آپارات )
  • یک بازی جذاب که ترجیحا مهارت مطلوبی در آن دارید.
  • هدست
  • وب‌کم
  • اینترنت پرسرعت

روش‌های کسب درآمد گیم استریمرها

حالا در این مرحله باید شرح بدهیم که اصولا چگونه شما پس از به نمایش گذاشتن ویدئویی از بازی‌های خودتان، می‌توانید به کسب در آمد برسید. برای این منظور چند روش وجود دارد که در ادامه به شرح آن‌ها می‌پردازیم:

الف) حمایت مالی مخاطبان

اولین روش کسب درآمد از طریق استریم کردن بازی‌های کامپیوتری، روش حمایت مالی هواداران شما است. در واقع مخاطبانی که از دنبال کردن ویدئوهای شما لذت می‌برند، از یک‌جایی تصمیم می‌گیرند برای شما پول واریز کنند. این حمایت مالی هوادار در حکم یک عامل تشویقی است و باید شما را ترغیب کند به تلاش بیش‌تر و تولید ویدئوهایی جذاب‌تر. این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که قدردانی عیان و آشکار از هوادارانی که کمک مالی برای شما واریز می‌کنند اثر مثبتی در دریافت بیش‌تر این حمایت‌های مالی خواهد داشت.

ب) تولید محتوای اختصاصی

روش بعدی کسب درآمد از طریق استریم کردن بازی‌های کامپیوتری، این است که حساب جداگانه‌ای را در پلتفرم مورد نظر بسازید و در اختیار مشتریان وفادارتری بگذارید که حاضرند برای دنبال کردن محتواهای غیررایگان و اختصاصی شما مبالغ ثابتی را پرداخت کنند. بنابراین در کنار تولید محتواهای رایگان و جذاب، در بستری اختصاصی محتواهای ویژه‌ای را برای مخاطبان وفادار خود تولید و به آن‌ها عرضه کنید. یادتان باشد که هدف اصلی شما برای افزایش درآمد، بالا رفتن تعداد این مشتریان وفادار خواهد بود. هر چه تعداد دنبال کننده‌های ویژه بیش‌تر باشد، طبیعتا درآمد شما نیز افزایش خواهد یافت.

ج) تبلیغات و آگهی‌ها

یکی از روش‌های متدوال و قدیمی کسب درآمد برای هر بستر و پلتفرمی استفاده از تبلیغات است. گیمرها نیز می‌توانند در پلتفرم مورد نظرشان تبلیغات انجام بدهند و از این طریق نیز به درآمد خوبی دسترسی پیدا کنند. گاهی اوقات نیز چنانچه شما مخاطب زیادی داشته باشید، برندهای گوناگون ممکن است با شما قرارداد کاری منعقد کنند و از شما در ازای تبلیغات، حمایت مالی به عمل بیاورند. حمایت مالی برندها اشکال مختلفی دارد؛ برای نمونه یک روش این است که نام تجاری برند آن‌ها، بر روی تمام ویدئوهای شما نمایش داده شود. همچنین روش دیگر حمایت مالی در مورد محتوایی به خصوص است؛ برای مثال وقتی بازی جدیدی وارد بازار می‌شود، توسط شرکت سازنده به گیمرهای پرمخاطب ارائه می‌شود تا برای تبلیغ آن، ویدئو منحصربفردی بسازند. در نهایت این نکته را نباید فراموش کنید که نباید تمام تمرکزتان را برای کسب درآمد، بر روی تبلیغات بگذارید. زیاده‌روی در این روش، به مرور سبب دفع مخاطب شما خواهد شد.

د) بازاریابی واسطه‌ای

یک روش دیگر که گیمرها می‌توانند در فرآیند استریم کردن از آن کسب درآمد داشته باشند، بازاریابی واسطه‌ای است. در واقع شما محصول یک برند به خصوص را در اشکال مختلف به مخاطبان‌تان معرفی می‌کنید و در ازای هر خرید، حق‌الزحمه‌ای دریافت می‌کنید. این یک‌جور دلالی پیشرفته در فضای پلتفرم‌ها است که برای گیم استریمرها نیز می‌تواند بسیار کاربردی باشد. برندها معمولاً یک پیوند وابسته در اختیار شما قرار می‌دهند. بعد از آن در هر نوبت که مخاطبان‌تان، از طریق URL مربوط به شما خریدی انجام بدهند، حق‌الزحمه‌ای دریافت خواهید کرد. روش دیگر این است که یک کد تخفیف در اختیار شما قرار داده شود تا آن را به مخاطبان‌تان بدهید. اصولا این‌جور پیوندها و کدهای تبلیغاتی در بیو حساب جاری گیم‌ استریمرها ثبت می‌شود. اگرچه گیمرها می‌توانند در پخش زنده‌ی ویدئوهای خودشان نیز به آن اشاره کنند. این نکته‌‌ی حیاتی را در این مورد به خاطر بسپارید که سرمایه‌ی واقعی شما مخاطبان‌تان هستند، بنابراین همواره برند و کالایی را تبلیغ کنید که تا حد امکان خودتان از کیفیت مطلوب آن آگاه هستید.

ر) افتتاح کیوسک بلیط فروشی

در این روش فرض ما بر این است شما گیم‌ استریمری هستید که در کارتان موفق شده‌اید. در واقع حالا علاوه بر مخاطبان عمومی بسیار، تعداد زیادی مخاطب وفادار نیز دارید. بنابراین این امکان برای شما وجود دارد که گاهی در ازای تولید محتوایی ویژه و جذاب‌تر از حالت نرمال، از مخاطبان وفادارتان بخواهید برای بازدید این ویدئوهای ویژه بلیط تهیه کنند. در واقع باید در این روش بر روی برخی از ویدئوهای خودتان برچسب قیمت بگذارید.

ک) آیتم مالی

گاهی استریمرها برای خرید تجهیزاتی که نیاز دارند از مخاطبان‌شان درخواست حمایت می‌کنند. مثلا ممکن است هرکدام از تجهیزاتی که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، مستهلک شوند و نیاز باشد مدل جدیدتری توسط گیم استریمر خریداری شود. بنابراین در چنین مواقعی اگر از لینک پرداخت استفاده می‌کنید، می‌توانید با ساختن یک آیتم مالی ویژه حمایت مالی مورد نظر را جذب کنید. در واقع مخاطبان شما از طریق لینک پرداخت، توضیحات و مبلغ مورد نیاز را در آیتم ملی ویژه مشاهده می‌کنند و سپس پول مورد نیاز را برای شما واریز می‌نمایند.

بهترین روش برای دریافت حمایت مالی در استریم

بعد از این‌که متوجه شدیم چگونه می‌شود از طریق نمایش ویدئوهای بازی‌‌، تبدیل به یک گیم استریمر شد و به کسب درآمد رسید، حالا باید راهکاری عملی نیز برای دریافت پول از مخاطبان معرفی کنیم. بهترین روش دریافت حمایت مالی از مخاطبان برای استریمرها، استفاده از درگاه پرداخت اینترنتی است. گیم استریمرها می‌توانند با دریافت درگاه پرداخت واسط از رایان پی به راحتی از این سرویس‌ برای دریافت حمایت‌های مالی خود بهره ببرند. سرویس درگاه پرداخت شخصی که نیازی به داشتن سایت نیز ندارد، و در واقع یک لینک پرداخت می‌باشد، بهترین گزینه برای گیم استریمرها خواهد بود. لینک پرداخت به ساده‌ترین روش‌های ممکن به دست مخاطب می‌رسد. مثلا گیم استریمرها می‌توانند در صورت لزوم لینک پرداخت را برای مخاطبان ویژه خود ارسال کنند و یا در ویدئوها یادآور شوند که لینک پرداخت در قسمت بیو در دسترس مخاطبان قرار دارد. توجه کنید که استفاده از لینک پرداخت به دلیل داشتن یک پنل مدیریتی بسیار کاربردی، این امکان را برای گیم استریمرها فراهم می‌آورد تا همواره گزارش دقیقی از میزان حمایت‌های مالی و واریزی‌های خود در اختیار داشته باشند.

 

نوشته های مشابه

‫2 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا