گوناگون

محبوب ترین بازی های پلی 2 تا به امروز (نظر کاربران ایرانی)

با اینکه پلی‌استیشن دو در سال ۲۰۰۴ وارد بازار شد و در حال حاضر پلی‌استیشن سه و چهار نیز در بازار موجود است، اما پلی‌استیشن دو همچنان طرفدار دارد. بنابراین امروز می‌خواهیم بهترین بازی‌های قدیمی پلی‌استیشن دو از نظر کاربران ایرانی را معرفی کنیم.

۱ ـ Shadow of the Colossus

این بازی جزو بازی‌های اکشن و ساختهٔ ژاپنی‌ها است که توسط کمپانی سونی روانه بازار شد.

shadow-1.png

داستان بازی دربارهٔ مرد جوانیست به نام واندر که وارد سرزمین ممنوعه می‌شود. واندر مسافت طولانی را طی می‌کند و در مسیر خود ۱۶ موجود عظیم‌الجثه را که کولوسی نام دارد می‌کشد تا بتواند دختری به نام مونو را نجات دهد. این بازی پر از صحنه‌های هیجان‌انگیز و اکشن است.

۲ ـ Grand Theft Auto: San Andreas

بازی GTA در ردهٔ بازی‌های اکشن و ماجراجویی قرار می‌گیرد و محصول کمپانی راک استار است که در سال ۲۰۰۴ روانه بازار شد. سازندگان بازی در سال ۲۰۱۳ از ورژن آپدیت شدهٔ بازی رونمایی کردند.

gta.jpg

بازی در ایالت خیالی سان آندریز در آمریکا اتفاق می‌افتد. داستان بازی با برگشت کارل بعد از قتل مادرش از لس سنتوز به خانه شروع می‌شود. کارل متوجه می‌شود در نبودش جمع دوستان و خانواده‌اش از هم پاشیده و تلاش می‌کند تا دوباره گنگ قدیمی خود را از نو سر پا کند تا به کمک آنها پرده از قتل مادرش بردارد.

یکی از جذابیت‌های این بازی وجود کدهای تقلبی و مأموریت‌های متنوع است.

۳ – Spider-Man 3

این بازی محبوب برگرفته از فیلم سینمایی مرد عنکبوتی ۳ است، در سال ۲۰۰۷ منتشر شد و در پلتفرم‌هایی مثل ویندوز، ایکس باکس و پلی‌استیشن قابل‌اجرا است.

spider.jpg

برای جذابیت بیشتر بازی چند شخصیت خیالی دیگر به آن اضافه شد. سازندگان بازی مرد عنکبوتی علاوه بر شخصیت‌های منفیِ فیلم مثل گوبلین، سندمن و ونوم از چند شخصیت منفی دیگر رونمایی کردند.

۴ ـ Harry Potter

بازی هری پاتر برگرفته از پنج فیلم سینمایی هری پاتر است و در ویندوز، ایکس باکس، پلی‌استیشن و IOS قابل‌اجرا است. این بازی در سال ۲۰۰۷ توسط کمپانی آمریکایی EA روانه بازار شد.

harry-potter.jpg

داستان بازی در مدرسه هاگوارت اتفاق می‌افتد و هر از گاهی شاهد درگیری‌هایی بین دانش آموزان هستیم. با پیروزی در مبارزات امتیازتان بیشتر می‌شود. اگر عاشق فیلم هری پاتر هستید و می‌خواهید چیزهای بیشتری درباره قدرت جادویی هری پاتر و مدرسه هاگوارت بدانید، پس حتماً این بازی را امتحان کنید. بازی هری پاتر در اکثر پلتفرم‌ها قابل‌اجرا است.

۵ ـ Pro Evolution Soccer

اگر عاشق فوتبالید، پس بازی PES را که در سال ۲۰۱۲ توسط کمپانی کنامی ساخته شد امتحان کنید.

maxresdefault.jpg

این بازی قابلیت‌های زیادی دارد و اکثر بازیکنان مطرح جهان در بازی حضور دارند. تنها کاری که باید بکنید انتخاب بازیکنان تیم است.

۶ ـ Max Payne 2

بازی سقوط مکس پین توسط کمپانی راک استار ساخته شد و دنباله سری اول بازی‌های مکس پین است.

max-1.jpg

داستان بازی در مورد کارآگاه نیویورکی است. در این بازی باید در نقش مکس پینِ تیرانداز بازی کنید. در ابتدای بازی باید با فشنگ ۹ میلی‌متری تیراندازی کنید، اما در ادامهٔ بازی می‌توانید از اسلحه و تفنگ‌های پیشرفته‌تری استفاده کنید و رفته‌رفته بازی سخت‌تر می‌شود. هر لحظهٔ بازی پر از ماجراجویی و اتفاقات جدید است.

۷ ـ Beyond Good and Evil

این بازی جزو بازی‌های اکشن و ماجراجویانه‌ای است که توسط کمپانی یوبی سافت روانه بازار شد و در پلتفرم‌هایی مثل پلی‌استیشن دو و ایکس باکس قابل‌اجرا است.

بازی دربارهٔ جودوکار و گزارشگری به نام جید است که تلاش می‌کند تا زمین را از دست بیگانگان نجات دهد. اگر عاشق بازی‌های مرموز هستید، حتماً این بازی را امتحان کنید.

۸ ـ WWE Smackdown VS Raw

این بازی توسط کمپانی تی اچ کیو روانه بازار شد و در پلتفرم‌هایی مثل پلی‌استیشن دو و سه و ایکس باکس قابل‌اجرا است.

svr2009.jpg

در این بازی با انتخاب بازیکن موردعلاقهٔ خود باید کشتی کج بگیرید. از بازیکنان معروف بازی می‌توان به جان سینا و پانک اشاره کرد. سازندگان این بازی در سال ۲۰۱۸ از ورژن آپدیت شده بازی رونمایی کردند.

۹ ـ Prince of Persia

این بازی بی‌نظیر در سال ۲۰۰۳ توسط شرکت یوبی سافت روانه بازار شد و جزو بازی‌های اکشن و ماجراجویانه‌ای است که در اکثر پلتفرم‌ها قابل‌اجرا است.

prince-1068x494.jpg

در این بازی باید نقش شاهزاده را بازی کنید که همراه پدرش به شهر ماهاراجا حمله می‌کنند و در آنجا ظرفی پیدا می‌کند که پر از شن‌های زمان است. شاهزاده با بیرون ریختن شن‌ها مرتکب اشتباه بزرگی می‌شود و تلاش می‌کند تا اشتباهاتش را جبران کند.

۱۰ ـ Metal Gear Solid 3: Snake Eater

این بازی جزو بهترین بازی‌های پلی‌استیشن است که در سال ۲۰۰۴ توسط شرکت کونامی روانه بازار شد و سبک اکشن و ماجراجویانه دارد.

metal-gear-solid-3.jpg

داستان بازی با اعزام مأمور واحد فاکس که برای نجات دانشمند روسی به نام نیکلای استفانوویچ سوکولاو که در حال ساخت یک سلاح خطرناک است شروع می‌شود.

این بازی جزو بهترین بازی‌های پلی‌استیشن بوده و به دلیل جذابیت داستان، گیم پلی، گرافیک، تنظیمات و شخصیت‌ها، بازخوردهای خوبی از سوی منتقدان گرفت و توانست بیش از ۴٫۲ میلیون نسخه را به فروش برساند.

۱۱ ـ Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi

این بازی برگرفته از انیمیشن دراگون بالز است که در سال ۲۰۰۷ توسط کمپانی اسپایک روانه بازار شد.

Dragon_Ball_Z.jpg

برای شروع بازی باید از بین چند نبرد مختلف یکی را انتخاب کنید. با پیروزی در هر نبرد یک گوی اژدها نصیبتان می‌شود و با جمع‌آوری هفت گوی می‌توانید به قدرت فوق‌العاده‌ای دست پیدا کنید.

۱۲ ـ Need for Speed Underground

این بازی هفتمین سری بازی‌های نید فور اسپید است که در سال ۲۰۰۳ توسط کمپانی EA روانه بازار شد و جزو بهترین بازی‌های مسابقه‌ای جهان محسوب می‌شود.

این بازی جزو اولین بازی‌های مسابقات اتومبیل‌رانی بود که به گیمر اجازه می‌داد تا ماشین و سیستم‌های موردعلاقه خودش را انتخاب کند. با پیروزی در مسابقات می‌توانید ماشین، رنگ بدنه، سپر جلو و عقب، روکش و اگزوز ماشین را عوض کنید. این بازی در مدت کوتاهی توانست نظر اکثر گیمرها را به خود جلب کند.

۱۳ ـ Freedom Fighters

این بازی تیراندازی توسط کمپانی EA روانه بازار شد و در پلتفرم‌هایی مثل پلی‌استیشن دو و ایکس باکس قابل‌اجرا است.

freedom.jpg

در این بازی باید در نقش کریستوفر استون رهبری بازی را به دست بگیرید و نیویورک را از شر مهاجمان اهل شوروی نجات دهید.

۱۴ ـ Ben 10: Protector of Earth

این بازی برگرفته از مجموعه تلویزیونی بن تن است که در سال ۲۰۰۷ برای پلتفرم‌هایی مثل پلی‌استیشن منتشر شد.

bwn-10.png

بازی دربارهٔ پسری به نام بن تن است که به کمک ساعت جادویی‌اش (اوم نیتریکس) می‌تواند به موجودات عجیب غریبی تبدیل شود، اما ناگهان قدرت ساعتش از بین می‌رود. بن تن در ادامهٔ بازی با شرکت در مبارزات مختلف سعی می‌کند قدرت جادویی ساعتش را برگرداند.

۱۵ ـ FIFA 14

این بازی فوتبالی در سال ۲۰۱۳ توسط کمپانی EA برای پلتفرم‌هایی مثل پلی‌استیشن و ایکس باکس منتشر شد. ورژن اندروید و IOS بازی را به‌راحتی می‌توانید در گوشی‌های خود نصب کنید و از آن لذت ببرید.

fifa-14.jpg

این بازی گرافیک و گیم پلی بی‌نظیری دارد و شامل ۶۹ استادیوم و ۳۲ بازیکن مشهور است.

۱۶ ـ Final Fantasy

این بازی در سال ۲۰۰۲ توسط کمپانی اسکوار منتشر شد و در پلتفرم‌هایی مثل پلی‌استیشن دو، ایکس باکس و کامپیوتر اجرا می‌شود.

Final-Fantasy-XI-Mobile-main.jpg

از قابلیت‌های این بازی می‌توان به قابلیت شخصی‌سازی کاراکترها و فضای سه‌بعدی بازی اشاره کرد. در این بازی باید با حریف‌های مختلف بجنگید.

۱۷ ـ Resident Evil 4

این بازی تیراندازی در سبک بازی‌های ترسناک و بقایی است که توسط کمپانی کپ کام منتشر شده است.

resident-evil-4.jpg

بازی درباره مأمور آمریکایی به نام لئون اس کندی است که باید اشلی گراهام، دختر ربوده‌شدهٔ رئیس‌جمهور آمریکا را نجات دهد. لئون برای نجات او به اسپانیا می‌رود و در آنجا درگیر مبارزات نفس‌گیر می‌شود. از نظر بعضی منتقدان این بازی مشابه بازی Skyrim است.

۱۸ ـ Devil May Cry 3

این بازی اکشن و ماجراجویانه برای اولین بار در سال ۲۰۰۵ توسط کمپانی کپ کام ابتدا برای پلی‌استیشن دو و سپس ایکس باکس منتشر شد.

devil-may-cry-3.jpg

بازی پر از مأموریت‌های جنگی است و برای صعود به مرحله بعد، علاوه بر پیروزی در مبارزات باید معمای هر مرحله را حل کنید.

۱۹ ـ Peter Jackson’s King Kong

این بازی اکشن برگرفته از فیلم سینمایی کینک کونگ است که توسط کمپانی یوبی سافت ساخته شده است.

Peter-Jacksons-King-Kong.jpg

بازی شخصیت‌های زیادی دارد و شما باید از بین شخصیت‌های انسانی و کینک کونگ یکی را برای شروع انتخاب کنید. در ادامهٔ بازی با چالش‌های مختلفی مثل عبور از سرزمین جمجمه‌ها و مبارزه با هیولاها مواجه می‌شوید.

سایر بازی‌های محبوب پلی‌استیشن دو:

  • God of War II
  • Bully
  • Okami
  • Kingdom Hearts II
  • Dragon Quest VIII
  • Star wars: Battle Front II
  • Tekken 5
  • NFS Most Wanted
  • ManHunt

سؤالات متداول

۱ ـ بازی‌های پلی‌استیشن سه در پلی‌استیشن دو اجرا می‌شود؟

بله، تمامی بازی‌های پلی‌استیشن سه بدون هیچ مشکلی در پلی‌استیشن دو اجرا می‌شود و برعکس.

۲ ـ چطور بازی‌های پلی‌استیشن دو را دانلود و خریداری کنیم؟

از وب‌سایت رسمی پلی‌استیشن دو یا وب‌سایت‌های معتبر می‌توانید بازی موردنظرتان را تهیه کنید.

۳ ـ کیفیت بازی‌های پلی‌استیشن دو نسبت به پلی‌استیشن سه و چهار چگونه است؟

بازی‌های پلی‌استیشن دو کیفیت قابل قبولی دارند، اما قطعاً به‌پای کیفیت و گرافیک بی‌نظیر بازی‌های پلی‌استیشن سه و چهار نمی‌رسند.

۴ ـ در پلی‌استیشن دو می‌توان آنلاین بازی کرد؟

بله، چرا که نه. اما تمام بازی‌های پلی‌استیشن دو قابلیت بازی آنلاین را ندارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا