آزمایش Fortnite با ناراضی بودن هر دو طرف به پایان می رسد
سال گذشته، Epic Games شروع به ارائه یک سیستم پرداخت شخص ثالث بدون نسخههای iOS و Google Play Fortnite کرد و اپل و گوگل را برانگیخت تا این بازی را به دلیل نقض شرایط خدمات خود از فروشگاههای خود حذف کنند. اپیک گیمز پیشنویس دادخواستی داشت و آماده اجرا بود و دادگاه برای سال 2021 برنامهریزی شد. بهترین روانپزشک
خب، محاکمه بین اپل و اپیک گیمز اتفاق افتاد و هیچ یک از طرفین احتمالاً از نتیجه راضی نیستند. در بیشتر موارد، این امر در واقع به نفع اپل بود، زیرا Epic Games به وضوح و با اراده سیاست های اپ استور را نقض کرد. با این حال، همچنین حکم داده شد که اپل نمی تواند دیگر شرکت ها را از ارائه سیستم های پرداخت شخص ثالث در اپ استور در آینده منع کند، که نویدبخش خوبی برای بازیکنان است و به طور بالقوه می تواند در را برای ورود برنامه هایی با سیستم های پرداخت مستقیم به iOS باز کند.مضرات گل بابونه
یک بازی پلی استیشن روی Xbox Game Pass راه اندازی شد؟
برای سالها، بازیهای ایکسباکس روی سیستمهای ایکسباکس و بازیهای پلیاستیشن روی سیستمهای پلیاستیشن بودند – و بس. سپس مایکروسافت شروع به انتشار بازی های خود بر روی رایانه شخصی کرد و تعدادی از بازی های منتخب سونی نیز به رایانه شخصی آمدند. اما اتفاقی که امسال افتاد همچنان غافلگیرکننده بود. نه تنها MLB The Show 21 برای Xbox One و Xbox Series X|S، همانطور که سونی و Major League Baseball در گذشته پیشنهاد کرده بودند، منتشر شد، بلکه در Game Pass نیز عرضه شد.
این بدان معنا بود که بازیکنان ایکس باکس این شانس را داشتند که بدون خرید آن بازی را انجام دهند، در حالی که بازیکنان پلی استیشن نمی توانستند همین کار را انجام دهند. این تصمیم، همانطور که مشخص است، توسط MLB به جای سونی گرفته شده است، احتمالاً به عنوان بخشی از توافق آن برای حفظ مجوز لیگ. با این حال، بلعیدن قرص را برای کسانی که به جای Xbox Series X|S یک PS5 خریدند و در نهایت مجبور شدند برای اجرای یک بازی توسعهیافته سونی پول بیشتری بپردازند، آسانتر نمیشود… هر چند استودیو دیگری متعلق به مایکروسافت ساخت یک بازی که بر روی PS5 منتشر شد اما نه سیستم های Xbox.
یک سال Halo خوب بود
کمپین Halo Infinite برای اولین بار در سال 2020 رونمایی شد و واکنش بازیکنان در بهترین حالت خفیف بود. جلوههای بصری مورد انتقاد قرار گرفتند، نه تنها به دلیل کمبود جزئیات بصری که از بازی Halo در Xbox Series X|S انتظار میرفتیم، بلکه به خاطر انیمیشنهای شخصیتهای سفت و سخت که بهترین نمونه در میم «کریگ» است. این بازی قرار بود تنها چند ماه پس از آن عرضه شود، اما مایکروسافت تصمیم گرفت که بازی را یک سال به تعویق بیاندازد.
به نظر می رسد این تصمیم تصمیم خوبی بوده است. با جو استیتن، نویسنده سابق Halo که تیم خلاق را برای آخرین سال توسعه خود رهبری میکند، Halo Infinite پیشرفت زیادی در جلوههای بصری خود داشته است و پاسخ به چندنفره آنلاین آن – جدای از سیستم پیشرفت آن – تقریباً به طور کلی مثبت بوده است. پیشنمایشهای اولیه این کمپین به طور مشابه درخشان هستند، و نشان میدهند که 343 Industries در نهایت توانسته است جادویی را که Bungie در زمانی که Master Chief برای اولین بار در 20 سال پیش روی حلقه Halo فرود آمد، دوباره به تصویر بکشد.
Grand Theft Auto: The Trilogy — The Definitive Edition — The Bad Edition
یکی از بزرگترین ناامیدیهای سال، Rockstar’s Grand Theft Auto: The Trilogy — The Definitive Edition، نامی بسیار طولانی دارد که به دلیل انتخابهای طراحی عجیب و غریب و عدم توجه یا زمان آشکار به بازیهای بازسازیشده نهایی، کمتر دلپذیر شده است. . طراحیهای شخصیتهای اکشن فیگور همیشه با محیطها مطابقت ندارند، محیطهایی که همیشه آنچنان اصلاح بصری نداشتند، و تصمیم برای بهبود پورتهای موبایل معیوب GTA III، Vice City و San Andreas تعمیرات اساسی نسخه اصلی به عنوان یک حرکت کم هزینه و بدبینانه شناخته شد.
علیرغم افزودن کنترلهای سبک GTA V و ایجاد برخی پیشرفتهای مدرن دیگر، عناصری از بازیهای بازسازیشده وجود دارد که آنها را بدتر از نسخههای PS2 میکند. تیرگی باران انجام هر کاری را در طول طوفان سخت میکند، و حتی برخی گگهای بصری وجود دارند که به دلیل بهروزرسانی تصاویر کار نمیکنند – مانند یک دونات به شکل یک پیچ شش گوش که صاف میشود. با توجه به میلیاردها دلاری که Take-Two تا به امروز در این فرنچایز به دست آورده است، این عدم مراقبت حتی فاحش تر است.