معرفی بازی جدید

برخی از اخبار درمورد بازی

نتفلیکس وارد صنعت بازی می شود

نتفلیکس مدت‌ها در فضای پخش فیلم و تلویزیون حکومت می‌کرد، اما در سال‌های اخیر شاهد رقابت‌های زیادی از سوی دیزنی، HBO، آمازون و طاووس بوده است. بنابراین، چرا برای تنوع بخشیدن به بازی، توسعه نمی دهیم؟ نتفلیکس در سال 2021 – البته به شکل محدود – وارد صنعت بازی شد و مجموعه‌ای از بازی‌های رایگان را در دستگاه‌های تلفن همراه بدون هزینه اضافی برای مشترکین خود ارائه کرد. برخی از آنها بر اساس فرنچایزهای موجود نتفلیکس هستند، در حالی که برخی دیگر اینطور نیستند و می توانند به گسترش بیشتر در آینده اشاره کنند.

همچنین واضح است که نتفلیکس علاقه ای به داشتن بازی های چند پلتفرمی در سرویس خود ندارد. این شرکت استودیوی Night School توسعه دهنده Oxenfree را در ماه سپتامبر خریداری کرد تا احتمالاً به بازی های انحصاری بسط دهد. نتفلیکس قول داده است که این بازی‌ها همچنین هیچ خرید درون برنامه‌ای یا تبلیغاتی نخواهند داشت، که برای بازی‌های موبایل در سال 2021 نادر است و می‌تواند بازیکنان سنتی بیشتری را که در غیر این صورت علاقه‌ای به بازی‌های موبایلی ندارند، جذب کند.

مایکروسافت و سونی به خرید استودیو ادامه می دهند

سونی و مایکروسافت هیچ نشانه ای از کاهش سرعت در هنگام خرید استودیو نشان نمی دهند. خرید Bethesda توسط مایکروسافت به طور رسمی در سال 2021 پس از تایید قانون‌گذاران انجام شد و شرکت‌هایی مانند Arkane، id Software، Tango Gameworks و Machine Games را زیر چتر Xbox قرار داد. اکثر بازی‌های Bethesda در آینده ظاهراً انحصاری کنسول ایکس‌باکس خواهند بود و بدون پرداخت هزینه اضافی در Game Pass منتشر خواهند شد.

اما این سونی بود که در سال 2021 اقدامات بزرگ‌تری را انجام داد. استودیو پلی‌استیشن Nixxes Software را خریداری کرد، شرکتی که در ایجاد پورت‌های رایانه شخصی تخصص دارد، زیرا همچنان به انتشار بازی‌های انحصاری پلی‌استیشن سابق برای رایانه‌های شخصی ادامه می‌دهد. همچنین Bluepoint Games را خریداری کرد، استودیویی که تقریباً به‌طور کامل به خاطر بازسازی‌ها و پورت‌های بازی‌های موجود شناخته می‌شود، و همچنین Housemarque – که اوایل سال جاری، رقیب بازی سال را توسعه داد. سونی همچنین یکی از توسعه دهندگان – استودیوی ژاپنی خود – را تعطیل کرد، اگرچه گروه Asobi را که مسئول Playroom Astro بود، حفظ کرد.

NFTها و “متاورس” سعی می کنند به بازی راسو بپردازند

توکن‌های غیرقابل تعویض، که بیشتر به عنوان NFT شناخته می‌شوند، اخیراً رایج شده‌اند، از نوازندگان گرفته تا فیلم‌سازان، کالاهای دیجیتالی را با مالکیت انحصاری در اختیار خریدار عرضه می‌کنند. اثرات زیست محیطی و ماهیت انحصاری آنها باعث شده است که برخی آنها را نخبه گرا و طردکننده می دانند، اما با وجود این، به نظر می رسد فناوری بلاک چین آماده است تا تقریباً به هر شرکت بزرگ بازی های ویدیویی راه پیدا کند. به نظر می رسد EA، Ubisoft، Take-Two و Square Enix همگی نسبت به این مفهوم خوش بین هستند، با صحبت هایی در مورد “آینده صنعت بازی” که واقعاً توسط هیچ برنامه مشخصی پشتیبانی نمی شود. یکی از شرکت‌هایی که به نظر می‌رسد علاقه‌ای به بلاک چین ندارد، Valve است که در سال 2021 همه بازی‌های مبتنی بر بلاک چین را از پلتفرم خود ممنوع کرد.

حتی اخیراً صحبت هایی در مورد “متاورس” به خصوص از فیس بوک – متأسفانه، از طرف متا وجود دارد. این شرکت نام خود را تغییر داد تا نشان‌دهنده تغییر به سمت متاورس باشد، مفهومی مبهم که مارک زاکربرگ به نظر نمی‌رسید آن را کاملاً آماده کرده باشد، اما اصرار داشت که در طی ارائه‌ای که در اواخر سال 2021 ارائه کرد، واقعاً مهم است. Oculus اکنون به عنوان Meta شناخته می‌شود. خوب، و به نظر می رسد که Quest با بازی های VR خود یک محرک بزرگ باشد. اما معنای همه اینها برای ما نامشخص است و بدون دلیل قانع‌کننده به ما گفته می‌شود که این آینده است.

حسابرسی در اکتیویژن بلیزارد و در سراسر صنعت

پس از یک تحول بزرگ در یوبی سافت در سال 2020، که طی آن آزار و اذیت جنسی گسترده – و در برخی موارد، تجاوز – و همچنین تبعیض جنسیتی آشکار شد، جنجال مشابهی در اکتیویژن بلیزارد به راه افتاد. در ابتدا، به نظر می رسید که مشکل در درجه اول مربوط به بلیزارد اینترتینمنت است، جایی که ادعاها و چندین گزارش در مورد آزار و اذیت، تبعیض، و تبعیض جنسیتی منجر به شکایت ایالت کالیفرنیا شد. رئیس استودیو در پی این موضوع استعفا داد و یکی از جانشینان او بعداً پس از اینکه او گفت به او حقوقی برابر با همتای مردش داده نشده است، آنجا را ترک کرد.

اکتیویژن بلیزارد گفت که در حال کار با تنظیم‌کننده‌ها برای رسیدگی به این مشکلات است و مدیرعامل بابی کوتیک در نهایت درخواست کرد تا زمانی که مشکلات حل شود، دستمزدش به ۶۲۵۰۰ دلار کاهش یابد. با این حال، یک گزارش بعدی از واشنگتن پست ادعا کرد که مشکلات بسیار گسترده‌تر بودند، از جمله موارد تجاوز جنسی در یک استودیو و تهدید کوتیک به قتل دستیار در طی یک تماس تلفنی. این افشاگری ها منجر به درخواست های گسترده برای استعفای کوتیک و همچنین محکومیت سونی، مایکروسافت و نینتندو شد. در حال حاضر، کوتیک هنوز استعفا نداده است و هیئت مدیره – که او یکی از اعضای آن است – به طور علنی از او حمایت کرده است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا