گوناگون

نکاتی برای گیمرهای رایانه شخصی

1. می تواند ارزان تر باشد

اگرچه هزینه اولیه یک رایانه شخصی رومیزی می تواند گران باشد، بازی های رایانه شخصی بسیار ارزان هستند و می توانید تعداد زیادی بازی رایگان را در فروشگاه های آنلاین که قبلاً ذکر شد پیدا کنید.

اگر شما به دنبال این هستید که به سمت بازی های کنسولی بروید یا به سمت بازی های رایانه ای،باید این موضوع را به خاطر داشته باشید که شما می توانید رایانه شخصی را با همان قیمت بازی های کنسولی خریداری کنید ، عملکرد رایانه های شخصی به همان اندازه کنسول ها خواهد بود. همچنین میتوانید با گذشت زمان قطعات رایانه شخصی خود را ارتقا دهید و آنها را به روز کنید ولی این مورد در کنسول ها صدق نمیکند و در همان برنامه قدیمی تا زمانی که شرکت مربوط به آن سیستم جدیدی را تولید کند، خواهید ماند.

ممکن است متوجه شوید که با بازی‌های ارزان‌تر روی رایانه شخصی در پول بیشتری صرفه‌جویی کرده‌اید و بتوانید رایانه رومیزی خود را زودتر از آنچه فکر می‌کردید ارتقا دهید. بازی‌های انحصاری کنسولی وجود دارد که باید به خاطر داشته باشید، بنابراین در مورد نوع بازی‌هایی که از بازی کردن لذت می‌برید تحقیق کنید و در مورد ترجیحات شخصی‌تان، مزایا و معایب آن را بسنجید.

2. سازگاری با عقب

مزیت بازی های رایانه ای نسبت به بازی های کنسولی این است که بازی ها با رایانه شخصی سازگار هستند. هر چند سال یک بار نسل‌های جدیدی از یک کنسول تولید می‌شود، مانند اینکه از Xbox 360 به Xbox One و PS3 به PS4 می‌رویم. اگر بازی‌هایی وجود دارد که در نسل‌های قبلی این کنسول‌ها از آن لذت برده‌اید، این احتمال وجود دارد که در کنسول‌های جدیدتر قابل بازی نباشند.

کنسول‌ها تلاش‌هایی برای اضافه کردن بازی‌های قدیمی‌تر به مجموعه خود انجام داده‌اند، اما این کار با استفاده از دیسک و به جای ثبت‌نام در خدمات اشتراک پلی‌استیشن یا داشتن چند سی‌دی که برای ایکس‌باکس به عقب سازگار هستند، انجام نشده است. اگرچه این روش ها از همه بازی های قدیمی نسل های قبلی پشتیبانی نمی کنند. شانس تضمین بیشتری برای یافتن بازی‌های قدیمی‌تری که از رایانه شخصی لذت می‌بردید، خواهید داشت.

3. ضبط در ویدیو بازی

در ویندوز 10 و برخی بازی‌ها، می‌توانید از بازی‌هایی که بازی می‌کنید ویدیو بگیرید. می توانید از این ویدیوها برای درس گرفتن از اشتباهات خود در یک بازی استفاده کنید یا ویدیوهای خود را برای اشتراک گذاری با دوستان خود ایجاد کنید.

برای انجام این کار در ویندوز، لوگوی ویندوز + G را روی صفحه کلید خود فشار دهید تا نوار بازی باز شود. سپس روی دکمه ضبط کلیک کنید تا ضبط شروع شود و پس از اتمام روی دکمه توقف ضبط کلیک کنید. همچنین دکمه ای برای گرفتن اسکرین شات وجود دارد.

در این رابط شما همچنین می توانید یک عکس فوری سریع از استفاده از CPU، GPU و RAM خود دریافت کنید. اگر یک حساب Xbox دارید، می توانید یک عکس فوری از اینکه چه دوستان آنلاین هستند دریافت کنید و می توانید از طریق این رابط با آنها ارتباط برقرار کنید.

4. برنامه های نظارت بر کامپیوتر را دانلود کنید

برنامه‌های نظارت بر کامپیوتر می‌توانند به شما داده‌های بی‌درنگ درباره وضعیت سلامت اجزای شما و دمایی که در آن کار می‌کنند به شما ارائه دهند. مهم است که قطعات مهمی مانند CPU خود را که باید در دمای 45-60 درجه سانتیگراد باقی بمانند، نظارت کنید. دو برنامه مانیتورینگ رایانه شخصی که باید در نظر داشت Speccy و HW monitor هستند. فقط لازم است حداقل یکی از برنامه ها را دانلود کنید.

دو گزینه Speccy و HWMonitor میتوانند سیستم عامل های فعلی را در اختیار شما قرار دهند، این موارد خلاصه ای از سلامت کامل هر بخش از رایانه شما که شامل دمایی که در آن قرار گرفته است و همچنین شرحی در مورد هریک از مشخصات رایانه شما هستند. اینها برای مشخص کردن اینکه آیا هر یک از اجزاء در خطر آسیب دیدگی قرار دارند یا خیر، مفید هستند.

5. انجمن های بازی رایانه شخصی

در کنار یافتن انجمن ها در Discord، می توانید به Reddit نیز بروید تا بسیاری از انجمن های بازی را پیدا کنید. در Reddit، جوامعی برای ساخت رایانه شخصی شما، معاملات بازی، و یک زیر ردیت بازی رایانه شخصی وجود دارد. زیرسردیت های زیادی وجود دارد که مربوط به بازی های رایانه شخصی هستند و نکات بی پایانی برای کمک به شما برای ورود به بازی رایانه شخصی وجود دارد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا