گوناگون

همه شایعات درباره پلی 5 و کیفیت فوق العاده آن که باید بدانید!

در حالیکه در پایان استفاده از PS4 هستیم وقت آن رسیده است که در مورد شایعات جانشین پلی استیشن 4 بحث کنیم و شگفت زده شویم. به نظر می رسید که ما باید منتظر نسخه های جدیدتری از PlayStation 4 با ارتقاء فنی کمی از آخرین نسخه باشیم، اما سونی رسما کار خود برای کنسول عالی دیگری و شاید حتی آخرین نسخه پلی استیشن، شروع کرد. شایعات و جزئیات زیادی در اینترنت منتشر شده است و ما آن ها را در این جا جمع کردیم. هر آن چه که شما باید در مورد PS5 بدانید.

سونی کنسول جدید را ارائه می دهد

اگر چه که منابع زیادی در مورد نام اصلی نسخه بعدی پلی استیشن گفته اند که PS5 است اما به طور رسمی نام آن توسط شرکت سونی اعلام نشده است. سونی در مصاحبه ای با Financial Times تایید کرد که کنسول جدیدی را ارائه می دهد. مدیر عامل آن تایید کرد که “لازم است کنسول نسل بعدی را ارائه دهد” در همان گزارش، گفته شده است که PS5 در طراحی از PS4 متفاوت نخواهد بود و اجزای تقریبا یکسان با ویژگی های جدیدی خواهد داشت.

همانطور که در ادامه خواهید دید، کنسول بعدی بی شک توجه شما را جلب خواهد کرد.

مشخصات پلی استیشن 5

در مصاحبه ای با Wired، Mark Cerny اشاره کرد که GPU PS5 و CPU دارای تراشه های AMD هستند که قادر خواهند بود از امکانات صوت سه بعدی، گرافیک 8K و ردیابی اشعه (قابلیت هایی که در حال حاضر در رایانه های بسیار قدرتمند یافت می شوند) پشتیبانی کنند.PS5 همچنین از درایوی بالاتر از آنچه که در رایانه های فعلی است، استفاده می کند. زمان بارگیری باید به طور قابل توجهی در مقایسه با آخرین مدل PS4 سونی کاهش یافته باشد.

در کنفرانس سرمایه گذاران گفته شده است که این زمان بارگذاری حدود 8 ثانیه در مقایسه با نسخه قبلی یعنی پلی استیشن 4 بهبود یافته است. پلی استیشن 5 از دیسک های Blu-ray نیز به خوبی دانلود های دیجیتال پشتیبانی می کند.

سازگاری با نسخه های قبل

مارک کرنی در مصاحبه با BBC تایید کرد که PlayStation 5 با بازی های PS4 و PS VR سازگار خواهد بود اما با نسخه های قدیمی تر خیر، این به این علت است که ساختار این کنسول همانند نسخه قدیمی تر آن خواهد بود. بعدا سونی اعلام کرد که برنامه ریزی برای استفاده از این امکان برای کمک به انتقال بازیکنان به سیستم نسل بعدی از PS4 است.

هیچ اطلاعاتی در مورد PS VR 2 منتشر نشده است اما PS5 از هدست فعلی پشتیبانی خواهد کرد. این به آن معنی است که به جای نگه داشتن PS4 و PS5 شما می توانید سیستم قبلی خود را به فروش برسانید.

PS VR بعدی منتشر خواهد شد؟

اگر چه سونی هنوز کاملا جانشین PlayStation VR را تایید نکرده است، اما گفته است که قصد دارد نسخه های بعدی PlayStation VR را با دیزاین بهتری ارائه دهد. در کنفرانسی که در تورنتو برگزار شد، مسئول تحقیقات و گسترش سونی اعلام کرد که مایل هستند تا نسخه ی بعدی VR را سبک تر ارائه دهند. این امکان وجود دارد که حتی یک نسخه کاملا بی سیم عرضه شود.

نسخه جدیتر VR نمی تواند جایگزینی به جای PS5 باشد چراکه PS5 کاملا با نسخه قدیمی تر خود یعنی نسخه 4 سازگار است. سونی در حال برنامه ریزی برای استفاده از یک کنترلر متفاوت از PlayStation Move دوران PS3 است. سیستم Vive و Oculus هر دو با استفاده از کنترل های لمسی می توانند راه خود را به فن آوری PlayStation VR نیز پیدا کنند.

و حالا پلی استیشن جدید

نوع بازی cloud در PS5 امکان پذیر است. پلی استیشن 5 درحال تست ویژگی xcloud برای خودش در این سال است و گوگل در حال طراحی سرویسی برای ارتباط بازیکنان، سازندگان و تولید کنندگان محتوا ست.

در مه سال 2019 سونی اعلام کرد سه نقطه نظر را در مورد پلی استیشن 5 در نظر گرفته است که دیسک های بلو ری، دانلود ها وجریان است؛ که جریان به معنی استفاده از سیستم بدون داشتن کنسول یا با داشتن آن است.

مایکروسافت گفته است که می تواند از سیستم خاص خود برای این ویژگی سونی استفاده کند. مایکروسافت 50 مرکز بین المللی دارد که حدود سه برابر مراکز سونی است.

سونی امیدوار است که بتواند از موبایل های هوشمند برای اجرای بازی ها استفاده کند که چیزی شبیه پروژه Xcloud است که مایکروسافت استفاده کرده است.

سونی اخیرا اعلام کرد که در مشارکت با مایکروسافت می تواند از هوش مصنوعی استفاده کند.

پلی استیشن در حال حاضر حداقل رزولوشن 1080p را پشتیبانی می کند که در حدود 5 مگابایت بر ثانیه کمتر از مقدار مورد نیاز برای استفاده از قابلیت های مایکروسافت است.

بازی های پلی استیشن 5

در کنفرانس 2018 برگن، اعلام شده است که باید این بازی ها به حالت واقعیت نزدیک تر شوند؛ که این مساله حتی در نسخه های قبلی این کنسول هم مورد توجه بود.

Kazunori Yamauchi که سازنده Gran Turismo Sport  است اعلام کرده است که ماشین های بازی برای کنسول قبلی چنان طراحی شدند که برای بهترین اجزا نیازمند نسخه های بهتری هستند که این اتفاق می تواند در مورد PS5 بیفتد.

آنالیزور اقتصادی مایکل پاچر گفته است که نسخه جدید می تواند مشابه قبلی باشد. هر چند تعدادی از بازی های شخص ثالث در هر دو PlayStation 3 و PlayStation 4 منتشر شده است، این به نظر می رسد که راهی برای فروش کنسول های سونی خواهد بود. همچنین گزارش شده است که اکثر تیم های توسعه داخلی سونی توجه خود را به پلی استیشن 5 تغییر داده اند. سونی همچنین می تواند به راحتی PlayStation 4 را در کنار PlayStation 5 به فروش برساند.

ویژگی های فنی برای نشان دادن توانایی های کنسول جدید، به عنوان مثال برای Spider-Man مورد استفاده قرار گرفت. اگرچه این مقایسه بین کنسول جدید و PS4 Pro نشان داد که سیستم جدید به علت بارگذاری سریعتر، ممکن است یک نسخه پیشرفته از بازی را دریافت کند.

سونی با هنرمندان خود همکاری خواهد کرد تا محتوای واقعیت مجازی بیشتری را به سیستم منتقل کند.

Bethesda Softworks یکی از شرکت های بازی است که بیشتر در مورد اهداف خود برای انتشار بازی های آینده در سیستم پلی استیشن برنامه ریزی کرده است.

کاربران گفته اند که یکی از جدیدترین استودیوها به نام «new AAA title for PS5 PS5» است که در زمینه پلی استیشن 5 فعالیت خواهد کرد.

تاریخ انتشار PlayStation 5

در مه 2018، جان کدا، مدیر عامل شرکت Sony Interactive Entertainment، به خبرنگاران گفت: “ما در سه سال آینده برای آماده سازی، تلاش خواهیم کرد تا بتوانیم در آینده به بالاترین سطح برسیم.”

طبق این اطلاعات، ممکن است احتمالا PlayStation 5 را در تاریخ 2021 منتشر شود. بر خلاف آن، تحلیلگر صنعت مایکل پچتر معتقد است که کنسول میتواند زودتر از این راه اندازی شود. در گفتگو با gaming bolt اقای مایکل بیچر گفته است که این اتفاق در سال 2020 می افتد. تحلیلگر دیگری به نام، هیدکی یاسودا، گفت همچنین فکر می کند که PS5 قبل از فصل تعطیلات سال 2020 و زود تر از انتظار تولید می شود.

ما می دانیم که این کنسول در سال 2019 ارائه نخواهد شد. سونی درسال 2013 هنگام تولید نسخه قبلی زمان ارائه را حدود 1 سال معرفی کرد که ما احتمال می دهیم این اتفاق برای این دفعه هم بیفتد.

این می تواند اخرین نسخه پلی استیشن باشد

کنسول های جدید می توانند جایگزین این مدل ها شوند. در گفتگو با Guillemot اعلام شده است که ممکن است یک نسخه دیگر قبل از حرکت به سمت نسخه های (بازی جریانی) تولید خواهد شد. Guillemot اضافه کرد که این تکنولوژی می تواند قابل دسترس تر برای بسیاری از بازیکنان باشد اما با وجود کمتر بودن کیفیت، بازار کنسول سنتی با امکانات فیزیکی همچنان قوی است.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا